Re: OT: zákazníci a jejich výmysly
Já bych tedy rovnou opravovala původní faktury, přijde mi to méně práce než dobropisy apod.
Další řešení - přelepit hlavičku, ofotit.... Tak mi to dělala jedna firma, která se údajně taky nedostane do uzavřeného období.... Ale tam šlo jen o náklady, odběratel nebyl plátcem DPH.
Re: OT: zákazníci a jejich výmysly
Opravujeme také původní faktury, tedy pokud jde pouze o změnu hlavičky. Sice s tím máme práci navíc, ale pořád je to jednodušší než ty dobropisy. A také vyhovíme zákazníkovi, který se zase rád vrátí.... Ale na druhou stranu - je zákazník a zákazník...
Re: OT: zákazníci a jejich výmysly
Tak jsem na něj asi byla zbytečně moc přísná, ale už mě nebaví po někom pořád něco opravovat. Navíc co s tou novou fakturou a dobropisem, už jsou dost vzadu... Zas to stornovat - to se mi taky 2x nechce....
Re: OT: zákazníci a jejich výmysly
My máme opravdu SW, do kterého se nedostaneme. Ale zákazníkovi vždycky vyhovíme-přelepíme, přefotíme. Dobropisy a nové faktury bych nedělala, to trestáte jenom sebe. Možná máte zákazníků hodně, ale u nás se všem vychází maximálně vstříc a já jako účetní to respektuju. Chápu sice, že nechcete dělat dodatečné opravy, ale tímto je stejně "nevychováte". Ono je někdy dobré podívat se na to s větším nadhledem :-).
Re: OT: zákazníci a jejich výmysly
Jen tak měit hlavičky dokladů včetně IČ a DIČ mi příkde opravdu odvážné. Pokud odběratel připomínkuje obdržený daňový doklad, tak ať jej vrátí a čeká na nový. Rozhodně pod jedním číslem dokladu odesílat faktury na různé odběratel se nevyplácí.
Kde je jistota, že aši jednu fakturu neboudou mít v účetnictví všichni ostatní? Kdo zde vstupuje do rizika?
Podle mne nejste vůbec přísná .... ani na sebe ani na ty druhé.
Opravovat faktur na způsob: pošlete mi fakturu ještě jednou, ale na nové DIČ ..... snad jen u známých, ale i u nich chci původní fakturu nejprve hezky vrátit.
Mimo jiné: složitý SW, který používám v současném zaměstnání mi změnu neumožní ani náhodou. Zachycuje totiž skutečnost a ne přání.
Re: Jaký SW?
Mám no-name software z roku raz dva (přesněji dodavatelská firma již zanikla) a také neumožňuje po zaúčtování
fakturu měnit, což je jedině správné. To by snad měla být už samozřejmost, divím se, že je možnost vstupovat do uzavřených faktur z minulých období. U každého úkonu je autor, čas, jsou různá oprávnění pro jednotlivé zaměstnance. Ale pokud někdo chce podvádět, cestu by si jistě našel, to nemůžete zabezpečit softwarově, ale personálně.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
19. 8. 2010 9:19
Právě jsem měla hovor se zákazníkem a chci se zeptat na názor Vás zkušenějších. Byly mu vystaveny faktury UZP květen a červen 2010 (my jsme měsíční plátce DPH). Chtěl, aby tyto faktury zněli na jiné IČO (někoho z rodiny), on sám prá již není plátce DPH.
Já mu chtěla vyhovět, proto jsem na původní faktury udělala v srpnu dobropisy a ty stejné věci pod novým VS fakturovala na jiné IČO, které požadoval.
Jenže on teď přišel s tím, že to myslel jinak, že chtěl, aby ty původní faktury pod stejným VS měli změněnou hlavičku a toho, koho požadoval.
Jsem mu řekla, že se do těch faktur nedostanu, že mám již květen i červen uzavřen. On na to, že si to dali již do přiznání k DPH za 2.Q (jelikož jim údajně někdo z naší firmy slíbil, že ty hlavičky předělám). Neměli faktury v ruce přesto si to dali do přiznání (jedná se cca o 1.220,- Kč).
Já mu řekla, ať si ten jeho rodinný příslušník podá opravné přiznání k DPH a je to vyřešeno.
Já bych se do těch faktur na opravu dostala, ale udělám to jednou a budu to dělat pořád, proto jsem se šprajcovala... Myslím, že takto se s daňovými doklady nezachází, již byly zaúčtované...
Chtěla bych jen vědět, jak byste se zachovali na mém místě.
Ten zákazník říkal, že to nemůže být problém, všechno jde, když se chce a ať se domluvím se správcem a různé podobné řeči...
Vím, že někdo má opravdu program, že se již do zaúčtovaných faktur nedostane, nebo to alespoň některé účetní tvrdí...