Systém utilizace

  • (neregistrovaný)

    21. 8. 2010 2:24

    Ve firmách, kde pracovníci pracují smostatně na zakázkách zákazníků se rozmáhá systém hodnocení pohyblivou složkou podle utilizace, čili vyfakturovaných hodin za práci zaměstnance.

    To má motivovat zaměstnance k odbornému růstu, k plnění termínů apod., ale zároveň to vede k tomu, že na zaměstnance například dopadá neschopnost obchodníka získat zakázky, odvolávání zakázek na poslední chvíli apod.

    Domnívám se, že tento systém je na hranici zákona, možná i za protože se obvykle:
    1. Nerozlišuje evidence doby nadbytečné práce na projektu z důvodu nedostatečného výkonu a stav kdy je zaměstnanec na "lavičce" a není pro něj práce. Prostě píšou se jen fakturované hodiny.
    2. Neplatí se čas nepřidělování práce průměrem, ale jen základní mzdou.
    3. Navíc často je zahrnut systém nějakého přepočtu, tj. pokud máte například méně než 75% utilizace, nedostanete nic ani za odpracovanou dobu, což porušuje princip stejné mzdy za stejnou práci. Podobně, pokud například někdo odejde před koncem roku.
    4. Zaměstnanci jsou takto často sankcionováni i za pracovní neschopnost apod.

    Myslím si, že je to dost mimo a že by se to firmě nemuselo vyplatit při kontrole...

    Váš názor?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).