Špatný příkaz k úhradě

  • (neregistrovaný)

    12. 9. 2010 15:46

    Dobrý den,

    je lepší a rychlejší kontaktovat mou banku, nebo banku příjemce, kterému jsem zaslal peníze omylem? Jedná se o Unibon, takže to pravděpodobně budu muset řešit doporučeným dopisem.


    Děkuju za odpověď

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 9. 2010 16:26

      Rop (neregistrovaný)

      Re: Špatný příkaz k úhradě
      A příkaz k úhradě již prošel? Tj. peníze se nevrátili? Respektive číslo účtu je (může být platné)? Zkus to projet metodou ověření správnosti čísla účtu popsané na stránkách ČNB http://www.cnb.cz/cs/platebni_styk/iban/ibancz.html
      Pokud ti to vyhodí zůstatek po dělení jiný než 0 pak žádný strach ... peníze za pár dnů přijdou zpět
      Pokud ti to vyhodí zůstatek po dělení 0 tak asi by bylo nejlepší kontaktovat banku příjemce se svým problémem.
      Dle zákona o bankách ti musí banka zdělit údaje o příjemci pokud prokážeš, že jsi platbu zaslal omylem a ty pak sám po příjemci žádáš vrácení bezdůvodného obohacení ...
      Ovšem některé banky to prostě udělají sami ... i když netuším na jakém zákonném podkladě ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).