Re: Rod.dům najatý pro firmu
No, tak to Vám vůbec nezávidím, odpovídat jednateli na dotazy co patří do nákladů a co ne, aniž bych četla smlouvu.Od smlouvy se vše odvíjí, je to první věc, kterou budou chtít úřednice z FÚ při kontrole vidět. Co se týká bytu syna jednatele, v žádném případě náklady takto vynaložené nelze uplatnit daňově (jak nájem, tak nábytek, voda, elektřina atd). Možností, jak krátit tyto náklady je několik, nejjednoduší mi připadá dle plochy bytu. Co se týká ubytování zaměstnanců v rámci rekreace, to by se mělo také danit, buď jim klasicky fakturovat (potom i náklady budou daňově)nebo zahrnout jako nepeněžní příjem do hrubých mezd. A jinak ubytování zaměstnatnců - náklady vynakládané zaměstnavatelem na přechodné ubytování svých zaměstnanců jsou daňově uznatelné jen za podmínek stanovených v § 24 odst. 2 písm. j) bodu 5. ZDP, to znamená, půjde-li o plnění poskytované zaměstnancům na základě ujednání v kolektivní smlouvě nebo vnitřním předpisu zaměstnavatele a mělo by být uvedeno také v pracovní smlouvě.Poskytnutí přechodného ubytování je u zaměstnance zdanitelným příjmem, který je osvobozen od daně ze závislé činnosti jen do výše 3.500 Kč měsíčně podle § 6 odst. 9 písm. i) ZDP. Rozdíl z vyšší částky je zdaněn. Podmínkou je, že obec přechodného ubytování není shodná s obcí, kde má zaměstnanec bydliště. Budete vědět, kterých zaměstnanců se ubytování týká? Informace od pana jednatele typu "údajně" bych se opravdu bála, musíte vědět naprosto přesně, kdo a kde tam bude ubytován a za jakým účelem. Hodně štěstí.
Re: Rod.dům najatý pro firmu
Já Vám strašně moc děkuju, jste zlatá. Jestli budu vědět, kterých zaměstnanců se to týká, nevím. Asi mi nezbyde, než se každý měsíc ptát. A to na všechno. A jsem zvědavá na jejich reakce až jim řeknu, za jakých okolností lze řešit daňově. Jneže pak na mě koukají, jako když jdu proti nim. :-(
Ještě jednou díky!
Re: Rod.dům najatý pro firmu
Možná je dobré občas pánům podnikatelům připomenout, že Vy zákony nevymýšlíte, ale jako účetní jste povinna je dodržovat. A ještě bych si kryla záda, že pokud opravdu neuvidím smlouvy, seznamy zaměstnanců a další doklady k nákladům, které uplatníte daňově (nebo nezdaníte u zaměstnanců), nebo budu mít jiný názor ohledně zaúčtování a danění, ať mi pan jednatel dá písemné nařízení, jak bude zaúčtováno (třeba i mejlem, kde bude Vaše verze). Hezký den :-)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
13. 9. 2010 8:09
Dobrý den,
velmi prosím někoho, kdo by mi poradil.
Dle slovního vyjádření ředitele/jednatele a majitele s.r.o. najal dům, jako provozovnu firmy, kde bude údajně bydlet jeho syn-též jednatel firmy, kde budou údajně přespávat i zaměstnanci a údajně ho může zaměstnanec využít i jako rekreaci.
Myslím si, že provozovna by měla být využita pouze jako provozovna, májí-li být náklady daňové a byt syna v domě by neměl být daňově účinný. Pokud tam budou přespávat zaměstnanci, měli by zaplatit firmě a ta by to musela zdanit, eventuální rekreace stejně. Lze-li to vůbec.
Te´d jsem dostala na dům rozpis záloh na elektřinu. Předpokládám, že jsou v domě pouze jedny el. hodiny a že daňově se budou muset zálohy rozpočítávat podle nějakého klíče. Snad dle počtu a druhu spotřebičů?
Dále vedení bude nakupovat nábytek do domu a po mně budou chtít vědět, co lze dát do daňových nákladů.
Smouvu si ponechal asi si myslí, že mi do ní nic není.
Poradí někdo?
Moc a moc děkuji.