Vymáhání pohledávky

  • (neregistrovaný)

    30. 9. 2010 14:11

    Existuje nějaký zákon nebo nařízení na správný postup při vzniku a vymáhání pohledávky? Jde mi to, firma po půl roce mi poslala upomínku v nehorázné částce, že doteď nebylo zaplaceno, proto je tam pokuta. Doteď jsem vůbec nevěděla, že nějaká pohledávka vznikla, nikdo nevolal, neposlali upomínku. Podotýkám, že telefon na mě mají, ale nikdo nevolal. Je nějaká šance se odvolat? Jde o zboží, které nebylo vráceno včas, ale firma už ho dostala...

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 9. 2010 14:24

      pája

      Re: Vymáhání pohledávky
      v obchodním styku může být uplatňována za pozdní platby smluvní pokuta, ale ta musí být sjednána, jinak platí obecně úrok z prodlení dle § 369 obch.zák.

      Pokud Vám vypočítali nějakou svou nehoráznou částku, tak musíte reagovat, odmítnout a jednat o případné přiměřené úhradě za prodlení. Jestliže existovala pohledávka, nevím, co děláte ve firmě, ale když jste o ní nevěděla, tak asi věděl jiný, nebo se to nějak zatoulalo, ale věřitel není povinen něco urgovat, volat, psát upomínky, i když je to nyní běžným zvykem.(bohužel stejně jako neplacení v terímu splatnosti).

    • 1. 10. 2010 8:30

      mmm (neregistrovaný)

      Re: Vymáhání pohledávky
      jestlize zbozi jste vratila, pak to bude nejaky renonc. Zavolejte jim a vysvetlete si to. Mozna se jim do systemu nedostala informace, ze je zbozi vracene, fakturu si nestornovali a ted to resi takto.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).