Re: převod účetnictví do jiného programu
Závisí na tom, jak bude vypadat předané účetnictví.
Mám ovšem obavu, že si sice dáte počáteční stavy, ale dohledávání rozdílů, pokud něco nebude sedět, bude pak komplikované.
Musela byste mít odsouhlasenou inventarizaci všech účtů k datu
např. 30.6.
Nedokážu si také představit, jak budete pracovat se saldem od poloviny roku.
Stejný problém vám pak budou dělat mzdy při ročním zúčtování, ELD, atd.
Myslím si, že v konečném důsledku budete mít víc práce, kterou vám nikdo nezaplatí. nebo ano?
Majitel slíbil, že zaplatí, ale to víte, mzdy by šly dát do programu od počátku roku, chci převést do Pohody,uvidím, jak bude zpracované účetnictví za rok 2010. Vesměs všechny doklady jsou placeny v hotovosti přes pokladnu, ale je pravda, že býválá účetní nechala na 321 skoro 600 tis. závazků, které si musím ručně nasadit do knihy faktur. Inventarizaci účtů jsem po účetní požadovala, slíbila, že vše dodá. H.
Pokud to budete dávat do Pohody, tak rozhodně ne od poloviny roku.Ale to platí pro řadu programů.
S revizemi účetnictví v Pohodě mám zkušenosti.
Budete muset ručně zadat nejen počáteční stavy, ale s výkazy a rozvahou budete mít problém, pokud dáte stavy od poloviny roku.
Mám obavu, že si s tím Pohoda neporadí.
Pokud zadáte "natvrdo" stavy počátku, nebude vám sedět obratová předvaha, která si údaje tahá úplně z jiné částiMzdy musíte zadat od počátku roku, jinak nevytisknete nejen žádná potvrzení , ale neuděláte ani roční zúčtování, nebude vám sedět dovolená, atd.
A myslíte, že když zadám mzdy od počátku roku, majetek se žádný neodepisu, takže dát PS 022 a 021 a zapsat do majetku a ručně dopsat faktury a dát účtování "bez" a zase dát PS 321 natvrdo, pak jenom nevím jak s bankou. Přemýšlím, jestli nebude lepší si dle dokladů vše doúčtovat zpětně za těch 6 měsíců, tak aby sedělo hlavně dph a mzdy /má pouze 2 zaměstnance/. Je Q. plátcea 3.Q. chci již udělat v pohodě. H
Pokud toho není mnoho, pak bych radši volila přeúčtování od počátku roku.