Jak účtujete u PO příspěvky dofondu opra

  • 5. 10. 2010 14:06

    Prosím o konzultaci, jak účtovat příspěvky do fondu oprav, pokud jako s.r.o.vlastním byt a musím je platit?, Záloha nebo náklad? A když záloha, na základě čeho ji odúčtujete?Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 10. 2010 15:02

      HankaZ (neregistrovaný)

      Re: Jak účtujete u PO příspěvky dofondu
      Z vlastní zkušenosti to mám tak,že od správcovské firmy mám rozpis,kolik Kč z měsíční platby je příspěvěk do fondu oprav a kolik je záloha na energie. Příspěvek do fondu oprav účtuji na 511 - opravy a udržování, zálohu na energie pak na 314... Jednou za rok mi pošlou vyúčtování energií, na jehož základě zúčtuji uhrazené zálohy a skutečnou spotřebu.

    • 5. 10. 2010 15:16

      v.e.n.d.y.

      Má někdo jiný názor?
      Dobře, ale přeci platba do fondu oprav nemůže být daňově uznatelným nákladem, nedošlo k žádné opravě, jen se střádají peníze na nějakou akci. Pomůže ještě někdo další? Nemůžu najít nějaký odborný výklad. Děkuji

    • 5. 10. 2010 16:03

      Jitka_Du (neregistrovaný)

      Re: Má někdo jiný názor?
      Pokud dobře rozumím, tak s.r.o. vlastní byt (ten byt je ve společenství vlatníků, které tvoří "fond na opravu") a s.r.o. posílá do tohoto fondu peníze. Polopaticky. Tzn. že s.r.o. nemá zatím žádný doklad k tomu aby účtovala jako náklad. Tzn. já bych asi účtovala přes zálohy - analyticky, sledování, inventarizace. Až se bude něco opravovat, tak pak bude doklad - čili vyúčtování nějakého nákladu společenstvím vůči tomu jednomu bytu. Pak je náklad, který by se proúčtoval s těmi zálohami. Ale to jen teoreticky, zatím jsem se s tím nesetkala.

    • 5. 10. 2010 16:55

      Bárah (neregistrovaný)

      Re: Má někdo jiný názor?
      Ano, přesně takto účtuji. Správce domu zašle každý rok vyúčtování, kde mám jasně vyčíslené, co se z FO čerpá - to jde do nákladů. Do nákladů mi jde i spotřeba tepla, vody, služby, atd - vždy správce vyčíslí. Zbytek účtuji na zálohy na FO (tento zůstatek mi také musí "sedět" se zůstatkem, který máme k dispozici od správce SVJ). Sice se mi to táhne přes více let, ale tak mi řekl daňový poradce, že to mám správně, tak přetahuji....

    • 6. 10. 2010 8:12

      v.e.n.d.y.

      Re: Má někdo jiný názor?
      Děkuji za odpovědi, volím také zálohy a do nákladů až v okamžiku vyúčtování. To se mi zdá logicky správně. Hezký den

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).