Dobropis, vrubopis

  • (neregistrovaný)

    14. 10. 2010 11:52

    Dobrý den, prosím Vás mám takový dotaz. KDyž vystavuji dobropis, tak ho píšu s mínusovou částkou a píšu na doklad, že se jedná o dobropis? No a pak tam píšu ke kterému dokladu je ten dobropis.
    U toho vrubopisu musím také napsat, že se jedná o vrubopis a psát ke kterému původnímu dokladu je? Nejde napsat prostě normální fakturu na to množství, které jsme třeba zapomněli vyfakturovat?
    U těchto dvou dokladů jsem koukala, že se nemusí psát datum uskutečnění zdanitelného plnění, ale jak potom tyhle doklady dostanu do přiznání DPH, do počítače k sestavení DPH? Vím, že dobropis i vrubopis by se měli vracet s datumem o přijetí dobropisu, vrubopisu, abychom věděli v kterém zdaňovacím období se to uskutečnilo. To se pak nějak na ty doklady dopisuje datum uskutečnění po jeho přijetí zpět? Nebo jak se to řeší? Nebo se to posílá na doručenku, aby se nemuselo čekat na přijetí? Nebo jak v praxi? Omlouvám se za špatnou formulaci, ale nevím jak přesně položit dotaz, abych to pochopila. Děkuji za odpověĎ.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).