Nezaplacené faktury

• (neregistrovaný)

22. 10. 2010 12:56

Dobrý den,
    Jsem začátečník a chci se zeptat, co se dělá s fakturama, které vystavila naše firma a doposud je nemá uhrazené???Máme nezaplacené faktury i od roku 2006,2007,2008.Naše firma zaplatila DPH z těchto faktur, je možné si toto DPH nárokovat zpět???Jedna firma už vůbec neexistuje a na ty další je už uvalená exekuce,ale přesto uhrazené pořád nejsou.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 10. 2010 13:06

Jana N. (neregistrovaný)

Re: Nezaplacené faktury
      pokud se uskutečnilo zdanitelné plnění, tzn. že byly dodány služby nebo dodáno zboží, dph nikdy nedostanete zpět.
      je úplně jedno, že vám je nikdo nikdy nezaplatí.
      můžete se s firmami co dluží maximálně soudit

• 22. 10. 2010 13:16

jája (neregistrovaný)

1. A co mám dělat s těma fakturama v závazcích a pohledávkách???Vedu daňovou evidenci.
      2.A ta firma, co už nenexistuje, tak od ní už stejně ty peníze nevysoudíme, tak s tou fakturou mám dělat co???To si ji mám nechat pořád v závazcích a pohledávkách???

• 22. 10. 2010 15:07

zuzana J (neregistrovaný)

Vy evidujete také nezaplacené závazky? Určitě si zjistěte přesný postup, řeší se ale zdanění těchto závazků 36 měsíců po lhůtě splatnosti. Prostě je "dodaníte" v přiznání, i v případě DE když to nebylo uplatněno jako dańový výdaj.
      Ze zdanění jsou vyloučeny jen závazky dlužníka, který je v úpadku a závazky z titulu úvěrů, půjček, smluvních pokut, úroků z prodlení, poplatků z prodlení a jiných sankcí.
      Určitě si nastudujte tuto problematiku, já jenom "tuším", že něco takového existuje.

Neuhrazené pohledávky můžete taky začít dávat do daňově uznatelných nákladů: O pohledávkách muselo být účtováno ve výnosech, výnosy nebyly od daně osvobozeny, jedná se o pohledávky, ke kterým je možné uplatňovat zákonné opravné položky. Nesmí být promlčené . . . . je tam novinka od roku 2008 k pohledávkám nad 200.tis., role taky hrají různé exekuce, konkursy . .