Re: Intrastat
Dobrý den,
intrastat je o pohybu zboží a účto o pohybu peněz.
Nevím jaký kurz používáte pro DPH.
Ale na intrastat je kurz měsíční daný GŘC.
Může se stát, že v účetnictví fakturu máte , ale zboží fyzicky nemáte , nedošlo, nebo neodešlo. Záleží co v INTRASTATU musíte vykazovat. Pak se do INTRASTATU nedává , ale do DPH ano.
Intrastat se dělá podle faktury, zjistit , zda zboží došlo a pak udělat intrastat.
Pokud se vám to shoduje a používáte stejný kurz ??? Jako v účtu ??
Nejsem ale účetní abych poradila jestli jsou v tom řádku stejná data.
Ale myslím ,že do každého se vyplňuje něco jiného. Jak mám zkušenosti se zákazníky. Hlavně používají jiný kurz než já v INTRASTATU ????
Možná byste měla uvést, co myslíte pomocnou tabulkou. Mně napadlo, jestli si třeba teprve nesledujete, zda se vůbec stáváte zpravodajskou jednotkou. Pak se chováte dle aktuální příručky pro intrastat bod 4.7. odstavec č. 23. Nelze říci, že to přesně hraje na řádky v DPH. Intrastat je totiž o pohybu zboží, takže třeba přijatý dobropis, kde se vracelo zboží a který máte na ř. 3 DPH, započítáváte do limitu pro odeslání zboží.
Nebo už Intrastat vykazujete? Pak musíte používat kurz celnice, tedy se nedostanete na stejná čísla jako v přiznání k DPH. Opět platí ten výše uvedený příklad s dobropisem za vrácené zboží.
Ano, pomocnou tabulku opravdu myslím to, že firma ještě nikdy nepřekročila daný práh. V účetnictví používáme denní kurz ČNB a zahraniční faktury účtuji dle datumu na faktuře. Pro vykazování INTRASTAT je pro mě zásadní dodací listy a datum převozu přes hranice. A v případě,že nakoupíme zboží v Maďarsku a dovezeme přímo na Slovensko bez přechodu přes ČR? Děkuji Jana
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?