Hlavní navigace

Lze předem odmítnout odpovědnost za vady díla?

  • (neregistrovaný) 192.168.1.---

    25. 10. 2011 14:22

    Dobrý den,

    jsem OSVČ, mám řemeslnou živnost - stavebnictví. Obrátil se na mě zákazník s požadavkem na pokládku dlažby na venkovní terase, zakázku jsem původně odmítl, jelikož už v tuto roční dobu pro tuto práci nejsou vhodné klimatické podmínky, např. nízká venkovní teplota, vlhkost vzduchu aj. a tudíž bych nemohl ručit za to, že práce bude provedena kvalitně. Zákazník je přesto neodbytný a práci požaduje s tím, že převezme veškerou odpovědnost za vady, které by se mohli stát, a na které jsem ho předem upozornil. Ale lze vůbec provést práci, aniž bych za ni ručil? Zákazník teď slibuje, že práci reklamovat nebude, ale mám nějakou záruku, že to opravdu neudělá a pokud ano, jak dokázat, že o možných vadách věděl a byl na ně předem upozorněn a přesto práci požadoval? Existuje nějaké prohlášení o převzetí odpovědnosti za vady a záruky? Jak by mělo vypadat a co by mělo obsahovat?

    Děkuji za odpověď

    Petr Gondek

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 10. 2011 10:47

      AnthonyX (neregistrovaný) 192.168.1.---

      Lze použít stejného postupu, jaký využívají tvůrci softwaru, producenti hudby, filmů, provozovatelé veřejnoprávní televize a dalších. U software musíte souhlasit s neexistující odpovědností za chyby před jeho prvním spuštěním. U hudby roztržením igelitu se zříkáte možnosti reklamace. Zakoupením lístku do kina dobrovolně souhlasíte s nemožností reklamovat zážitek. Za veřejnoprávní TV zaplatíte i když nejste v pokrytí signálem... Napište skutečnosti do smlouvy, nechte smlouvu zrevidovat právníkem, podepište smlouvu u právníka a uložte u něho a hlavně si nechte zaplatit předem. A nezapomeňte do cenové nabídky zakalkulovat honorář právníka v případě žaloby ze strany zákazníka.... A pokud i na toto zákazník přistoupí, tak jej nechte odvézt do blázince.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).