Náhrada škody - účtování + DPH, prosím

  • (neregistrovaný)

    18. 11. 2010 19:34

    Zaměstnanec způsobil škodu skládající se ze 3 částek
    1) manko na pokladně VPD proúčtuji přímo 335/211

    2) náklady firmy na právní zastoupení v této věci a zde váhám, zda přímo u došlé faktury dát na 335/321 nebo došlou fa na 518/321 a na základě škokdního protokolu a uznání závazku, kde je toto právníkem vyčísleno 335/648. Co je lepší? U FD uplatním odpočet DPH a u náhrady škody samozřejmě NE.

    3) Zaměstnanec "zpronevěřil část tržby" takovým způsobem, že vystavil ručně vyšší paragon, který zinkasoval od zákazníka. Do firemního systému však zadal prodejku na nižší částku a tuto vložil do pokladny - zjiště cca po 2 měsících náhodou. Tuto výši škody na základě škodního protokolu pomocí ID proúčtuji 335/648??? A z titulu DPH také bez daně, když se jedná o náhradu škody??? Pro podporu bych ještě poopravila vnitřní směrnice o skutečnost, že jedině daňový doklad vystavený přes ERP je našim dokladem, žádný jiný nemůže být považován za daňový doklad, zaměstnanci jej nesmí vystavit (kromě výpadku el., sítě apod., kdy by to musel parafovat nadřízený) a cokoliv takového by bylo hrubým porušením s nárokem na náhradu škody ....). Máte na to podobný názor??? Prosím, poraďte. Zatím jsem se s tím v praxi nesetkala a doufám, že už ani nesetkám

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 11. 2010 9:26

      Iti (neregistrovaný)

      PROSÍM, poraďte
      Moc prosím někoho zkušenějšího o radu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).