Potvrzení o skončení zaměstnání

• (neregistrovaný)

6. 12. 2010 21:35

Dobrý den. Prosím o radu. K 30.11. skončil můj pracovní poměr pro nadbytečnost. Do dnešního dne jsme nedostala žádné potvrzení o skončení zaměstnání. Když jsem volala mzdové účetní, tak mi řekla, žeto bude zpracovávat až dodělá mzdy. Jak se mohu bránit? Děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 6. 12. 2010 22:11

anonymk (neregistrovaný)

Re: Potvrzení o skončení zaměstnání
      Upozorněte účetní na § 313, odst. 1, který ukládá zaměstnavateli povinnost v den skončení pracovního poměru vydat zápočtový list a pohrozte jí, že budete vyžadovat náhradu za např. zamařené zaměstnání, do kterého vás nepřijali, protože jste neměla včas zápočtový list.

• 7. 12. 2010 8:15

V. (neregistrovaný)

Re: Potvrzení o skončení zaměstnání
      Máte mzdovou účetní externí nebo ve firmě?

Pokud máte externí účetní, tak upozorňovat ji asi moc nepomůže, protože ona není Váš (dnes již bývalý) zaměstnavatel. Většinou zápočtové listy vystavují ve firmách personalisté a mzdové účetní se o ukončení pracovních poměrů dozvídají opravdu až při zpracování mezd.

Doporučení - podat bývalému zaměstnavateli písemnou žádost o vydání potvrzení o zaměstnání, v němž zaměstnavatele informujete mimo jiné o tom, že pokud potvrzení o zaměstnání nevydá, tak jak mu ukládá zákoník práce v ustanovení § 313, budete nucena domáhat se svého nároku soudní cestou. Žádost nejlépe předat osobně a nechat si potvrdit převzetí na kopii / stejnopisu.

Pokud by zaměstnavatel následně nesplnil povinnost, a potvrzení nevydal, můžete podat na něj k soudu žalobu o uložení povinnosti vydat potvrzení o zaměstnání. Ovšem připravte se na to, že budete s největší pravděpodobností muset u soudu dokazovat, že jste k převzetí zápočtového listu projevila součinnost.

Další možnost je znovu zavolat mzdové účetní a zkusit ji slušně požádat, zda byste si mohla vyzvednou zápočtový list co nejdříve, protože ho po Vás chtějí např. na úřadu práce.