Daňová evidence program Tichý začátečník

  • (neregistrovaný)

    13. 12. 2010 14:38

    Obdržela jsem fakturu za materiál. Část materiálu spotřebuji ke konci roku a zbytek na počátku roku 2011. Nyní nevím jak zaúčtovat fakturu v programu, zda-li jako Finance - Závazky a pohledávky atd. nebo musím nejdříve Inventář - materiál a poté přetáhnout do financí? Jaká výše mi půjde do nákladů?děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 13. 12. 2010 17:18

      St. (neregistrovaný)

      Re: Daňová evidence program Tichý začáte
      Závazky a pohledávky - přenést po zaplacení do deníku a v lednu, až zjistíte stav skladu, tak v inventáři - číselník ve formuláři, pak pohyby ve formuláři - zapsat stav materiálu k 31.12.2010. Když se pak podíváte na: Přehledy - účetní výkazy- výkaz o majetku a závazcích- výkaz pro daňové přiznání, tak v zásobách budete mít stav materiálu. Předpokládám, že jste menší firma a nechcete vést sklad metodou A.
      -

    • 13. 12. 2010 17:42

      Vladimír 2

      Re: Daňová evidence program Tichý začáte
      ************************************************
      Obávám se, že v DE není možno použít metodu B.

    • 13. 12. 2010 17:53

      Vladimír 2

      Re: Daňová evidence program Tichý začáte
      ***********************************************
      Postupijte dle nápovědy, buď brožurka nebo nápověda
      v programu. Obě možnosti můžete použít a vhodnější je
      přes materiál = vypsat dle položek a potom přenos do PaZ.
      Ze skladu odepisovat (výdejky) podle spotřeby materiálu
      dle jednotlivých položek. To již s placením nemá nic společného.
      Po přenosu hodnoty fa do PaZ (s doplněním nutných údajů)
      a jejím zaplacení vstupuje celí hodnota fa do výdajů (ne nákladů).
      Pokud fa zaplatíte v r. 2010 tak půjde do letošních výdajů, pokud v r. 2011 tak do výdajů příštího roku.
      Pozn.: výdaje = zaplacení fa nemá nic společného se skladem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).