Re: Daňová evidence program Tichý začáte
Závazky a pohledávky - přenést po zaplacení do deníku a v lednu, až zjistíte stav skladu, tak v inventáři - číselník ve formuláři, pak pohyby ve formuláři - zapsat stav materiálu k 31.12.2010. Když se pak podíváte na: Přehledy - účetní výkazy- výkaz o majetku a závazcích- výkaz pro daňové přiznání, tak v zásobách budete mít stav materiálu. Předpokládám, že jste menší firma a nechcete vést sklad metodou A.
-
Re: Daňová evidence program Tichý začáte
***********************************************
Postupijte dle nápovědy, buď brožurka nebo nápověda
v programu. Obě možnosti můžete použít a vhodnější je
přes materiál = vypsat dle položek a potom přenos do PaZ.
Ze skladu odepisovat (výdejky) podle spotřeby materiálu
dle jednotlivých položek. To již s placením nemá nic společného.
Po přenosu hodnoty fa do PaZ (s doplněním nutných údajů)
a jejím zaplacení vstupuje celí hodnota fa do výdajů (ne nákladů).
Pokud fa zaplatíte v r. 2010 tak půjde do letošních výdajů, pokud v r. 2011 tak do výdajů příštího roku.
Pozn.: výdaje = zaplacení fa nemá nic společného se skladem.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
13. 12. 2010 14:38
Obdržela jsem fakturu za materiál. Část materiálu spotřebuji ke konci roku a zbytek na počátku roku 2011. Nyní nevím jak zaúčtovat fakturu v programu, zda-li jako Finance - Závazky a pohledávky atd. nebo musím nejdříve Inventář - materiál a poté přetáhnout do financí? Jaká výše mi půjde do nákladů?děkuji