Re: Pomoc s vyřešením více problémů
3. - 504/321. Ale určitě ne 604MD ale na DAL 311/604 - nevím jak to máte s DPH.
2.Zřejmě nejste registrováni k DPH (neplátci DPH) - potom bych platbu (26.11.)zaúčtovala na 314 a v prosinci - bych vystavila fakturu a z 314 provedla úhradu - buď celou nebo částečnou. Tržby za kurzy musíte podle mne dostat na výnosové účty - a nevím jestli to muž máte nějakým způsobem předúčtováno? Dále nevím, jestli účtujete časové rozlišení - tj. kurzovné z r.2010 a 2011 na výnosy roku 2010 a výnosy 2011?
1. asi záleží na tom, jakým způsobem jsou řešena nástupnická práva - ale dodatkem ke smlouvě byste určitě nic nepokazila.
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
3. omlouvám se zpletla jsem tu604 máte pravdu má být na straně D a né MD
- takže jsetli jsem vás dobře pochopila tak tu 1knihu za 350,- mám dát na 504/321 a pak jak vystavím VPD tak 211/604.
2. ano nejsme plátci DPH,
takže z výpisu banky mám účtovat 221/314 a pak jak vystavím fakturu v prosinci budu účtovat 314/384 a v roce 2011 384/602.
-mohla bych vás ještě poprosit o radu ohledně čas.rozl. nejsem si totiž jistá jak správně rozlišit čas. jestli mohu k 31.12.2010 účtovat 384/602 a zbytek doučtovat v 06/2011 384/602.
1.nerozumím, jak to myslíte těm nástupnickým právům a ani nevím, jak nejlépe zformulovat dodatek.
Předem děkuji
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
Zcela jistě je třeba se nejdříve zabývat právní stránkou věci, účto a daně se řeší až návazně. FO a SRO představují různé subjekty, musí být vyřešen vztah mezi nimi, jinak by to mohlo být "drahé".
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
V dotazu uvádíte podnikání na FO, následně už to jede v režimu PO. Musí být nějak dořešen přechod práv mezi těmito subjekty, nejspíše spřízněnými dle § 23/7 ZDP. FO končí, pokračuje v podnikání, utlumuje činnost? To jsou podstatné informace, které je třeba (pokud možno) řešit předem, zejména s ohledem na daňové dopady pro zúčastněné subjekty.
Jsou uzavřeny smlouvy (třeba i ústně) s klienty, tyto nelze vždy automaticky převést na jiný subjekt. Pokud byl realizován prodej podniku, byla by tato problematika vyřešena. V ostatních případech je nutno hledat řešení.
Upozorňuji, že mnohdy jde o dost složitou problematiku a této skutečnosti by si měl být vědom zejména podnikatel, resp. jednatel společnosti. Je třeba znát konkrétní situaci, aby se mohlo navrhnout optimální řešení. Nejlépe se jít poradit s odborníkem (skutečným).
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
FO pokračuje, jelikož má vyhrála výběrové řízení až do roku 2012.
S těma smlouvami je to totiž těžko, jelikož né všichni odevzdali smlouvu nebo-li přihlášku před zahájením kurzu, teďkom už chodí na kurz, ale nic z toho co by měli doložit už nedoložili.
A prodej podniku myslíte, jak?
Ale za jakým odborníkem si má zajít podnikatel poradit, daňový poradce, právník, úřady nebo kdo prosím Vás konkrétně?
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
>>Nejlépe se jít poradit s odborníkem (skutečným).
>
>FO pokračuje, jelikož má vyhrála výběrové řízení až do
>roku 2012.
>S těma smlouvami je to totiž těžko, jelikož né všichni
>odevzdali smlouvu nebo-li přihlášku před zahájením
>kurzu, teďkom už chodí na kurz, ale nic z toho co by měli
>doložit už nedoložili.
>A prodej podniku myslíte, jak?
Dle Vašich doplňujících informací to není na pořadu dne.
>Ale za jakým odborníkem si má zajít podnikatel
>poradit, daňový poradce, právník, úřady nebo kdo prosím Vás
>konkrétně?
Takový malý nepořádek ....
Chtělo by to uklidit, ať nemáte zbytečné problémy. Nejde jen o výnosy, ale i veškeré související náklady a evidenci. Pokud současně podniká FO i SRO (neřeším různé kolizní situace dle ObchZ), musí se důsledně rozlišovat náklady - komu vznikají (dokážu si představit nájem, mzdy, resp. subdodávky, využití majetku, materiál apod.).
Pokud jsou ve hře i nějaké dotace, situace je o to složitější. Chce to znát konkrétní podmínky, nelze radit obecně.
Zajděte za daňovým poradcem, kterého Vám někdo doporučí.
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
Mohla bych mít ještě na Vás jednu otázku?
Jelikož jsme s.r.o., které podniká krátce než 3měsíce máme nárok o podání Daně z příjmu až k 31,12,2011?
A jak to je z Roční úzávěrkou?
Do kdy a kam se konkrétně posílá, a stačí poslat formou dopisu?
Děkuji
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
Odpověď najdete v § 3 ZÚ:
" Účetní období při vzniku účetní jednotky v období tří měsíců před koncem kalendářního roku nebo při zániku účetní jednotky v období tří měsíců po skončení kalendářního roku nebo hospodářského roku může být o příslušnou dobu delší než uvedených dvanáct měsíců."
a v § 19 ZÚ:
"(1) Účetní jednotky sestavují účetní závěrku k rozvahovému dni, kterým je den, kdy uzavírají účetní knihy. Řádnou účetní závěrku sestavují účetní jednotky k poslednímu dni účetního období a v ostatních případech sestavují mimořádnou účetní závěrku."
Osobní doporučení - pokud není nějaký mimořádný důvod, dělám účetní závěrku za každý rok (s následným podáním DPPO).
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
zaúčt.knihy - OK
čas.rozlišení - myslím, že jste pochopila dobře - je to o tom, že tržby (nebo i náklady) musí být zaúčtovány do roku do kterého časově náleží - takže do roku 2011 přenesete přes 384 (tam jsem já popletla 314 - správně 324).
Ale nevím si moc rady s tím proč je to jednou na OSVČ a podruhé na s.r.o. - jedna a táž osoba .... to musíte nějak pořešit - je to souběh? a nebo OSVČ přešla na s.r.o.?
Re: Pomoc s vyřešením více problémů
jedná se totiž o OSVČ (podniká už od roku 2003),
dne 8.10.2010 zřídila ta táž osoba (je na Hpp od 13.12.2010) s.r.o., jeden jednatel.
jako OSVČ bude nadále pokračovat, jelikož vyhrála výběrové řízení až do roku 2012, pak by teprve ukočila podnikání jako OSVČ a zůstala by už jen v s.r.o.
Mohu se Vás ještě prosím Vás zeptat, jaký je rozdíl mezi účtem 314 a 324?
díky
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
25. 12. 2010 13:38
Kurzisti při konci kurzu 06/2010 dostali přihlášky(Smlouvy o výuce na OSVČ) na nový kurz 09/2010-.06/2011.
Né, všichni kurzisti, kteří nastoupili na kurz smlouvy odevzdali, a ti co jí odevzdali nebo neodevzdali, odeslali platby na s.r.o. po 8.10.2010(kdy vzniklo nové s.r.o.). Chtěla jsem se zeptat, jestli musíme Smlouvy o výuce předělat, jelikož jsou vystaveny na OSVČ a né na s.r.o.(jedná a tatáž osoba)?
Kurzisti, kteří zaplatili celý kurz nebo část kurzu převodem, nedostali žádné potvrzení o platbě viz.VF. Kdyby se jim vystavila faktura tak podle VS spáruji platby, ale jak nemají VF tak nemám s čím spárovat. Můžu já dodatečně vystavit fakturu dne 17.12.2010, když platba byla připsána na účet už 26.11.2010, nebo jak to mám správně vyřešit?
A pak tady mám poslední dotaz, PF na knihy. Firma vystavila fakturu na 3knih (Celkem 1050,-), 2 knihy (což je 700,-) účtuji 501100učebnice pro lektory. A poslední kniha, která mi zůstala, byla nakoupena jako ostatní knihy za 350,-, ale s.r.o.ji prodalo klientovi za 400,-, tím pádem vznikl 50,- zisk pro s.r.o..
Nevím, jestli mám správně rozúčtovanou tuhle transakci:
2knihy 700,- 501100/321
1kniha 350,- 501/321
Celkem 1050,-
Prodej klientovi 1 kniha 400,- 604/311
Předem moc děkuji za odpověď