Příjmy a paušální výdaje

  • (neregistrovaný)

    10. 1. 2011 21:41

    Dobrý den,
    jsem živnostník, který opravuje automobili a na faktury někdy vypisuji náhradní díly a samozřejmě práci. Jde mi to, že na konci roku uplatňuji výdaje paušálně a chtěl jsem se zeptat jestli účtenky o nákupu náhr.dílů, které účtuji zákazníkovi na fakturu musím kvůli finančáku uschovat. Z těchto faktur uplaňuji jenom příjem za práci.
    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 1. 2011 22:10

      mari (neregistrovaný)

      Re: příjmy a paušální výdaje
      tak to děláte špatně, příteli,
      do příjmů jde celá částka z faktury = práce i spotřebovaný materiál

    • 10. 1. 2011 22:27

      v.e.n.d.y.

      Re: příjmy a paušální výdaje
      Já se jen zeptám - a když koupíte ten náhradní díl, tak jak o něm účtujete? Dáváte ho do svých výdajů? Pokud ano, pak musí jít celá Vaše faktrura do příjmů. Pokud o náhradním dílu při nákupu neúčtujete, pak patří paragon zákazníkovi a na Vašich fakturách nemají náhradní díly co dělat...

    • 11. 1. 2011 8:54

      anonym111 (neregistrovaný)

      Re: příjmy a paušální výdaje
      Protože uplatňuji páušál místo uznatelných výdajů, tak nic do výdajů nedávám, pouze mám evidenci vydaných faktur. Paragony za nákup náhr.dílů jsem zákazníkovi nedal, protože jsem je napsal společně s prací na fakturu. Jde o 2 faktury. Jak mám tedy postupovat? Mám fakturu přepsat jenom na práci, jak mám tedy naúčtovat náhradní díly?

    • 11. 1. 2011 22:42

      v.e.n.d.y.

      Re: příjmy a paušální výdaje
      Správně musíte do svých příjmů brát celou částku vydané faktury, tedy i s cenou za koupený materiál (náhradní díly).
      Pokud by si zákazník přinesl SVĚ náhradní díly, pak byste mu účtoval jen svou práci.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).