Hlavní navigace

E-shop a registrační pokladna?

  • (neregistrovaný) 89.248.248.---

    7. 11. 2011 11:44

    Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, zda je povinnost e-shopu se sportovními potřebami mít registrační pokladnu, když 90% prodeje je uskutečněno zásilkovou formou prostřednictvím České pošty ať už na dobírku nebo platbou předem na účet a 10% je při osobním odběru a platbě v hotovosti (někde) na místě (kamenný obchod není). Podnikatel - neplátce DPH. Slyšel jsem, že při prodeji jednoho kusu zboží s cenou nad 2tis Kč, je potřeba na doklad vyplňit jméno kupujícího, což se mi nezdá. Je to pravda? Případně netýká se to pouze plátce DPH? Děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 11. 2011 12:29

      Sly (neregistrovaný) 88.101.35.---

      Možná se pletu, ale podstata registračních pokladen je vydat doklad o koupi (proste papir o nakupu), tedy ve vasem pripade snad doufam kazdemu zakaznikovi davate nejaky doklad (fakturu).. to uplne postaci, jelikoz je na ni zp. platby a veskere nalezitosti (co a za kolik, atd). U faktur nad 10tis musi byt uvedeno i komu (jmeno, nazev frimy).

    • 7. 11. 2011 17:24

      Jarda (neregistrovaný) 89.248.248.---

      Já bych řekl, že to opodstatnění registračních pokladen je složitější. Pravděpodobně ta povinnost registračních pokladen byla zavedena kvůli případné kontrole FÚ... nevím však, nakolik je ta povinnost mít je při provozování e-shopu za podmínek, které jsem napsal, nutná.

    • 7. 11. 2011 18:51

      Rop

      Povinnost mít registrační pokladny byla zrušena pro všechny.  Viz současný text zákona 215/2005 Sb., o registračních pokladnách

      Jinak jaký vystavit doklad je na vás, ale musí splňovat podmínky obchodního zákoníku, občanského a živnostenského. Tj. vaši identifikaci, identifikaci dodávaného zboží, cenu a datum. Pokud se to bude jmenovat faktura tak i náležitosti dle § 13a obchodního zákoníku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).