Daň.přiznání u taxi

  • (neregistrovaný)

    20. 1. 2011 9:43

    Prosím všechny znalé problematiky, zda by mi někdo nevysvětlil, jak to funguje. Mam známého, který je taxikář, má osobní auto a vede DE. Respektive jednou za rok mu udělá dan.přiznání kamarád. Já dělám účetní a už jsem se mu několikrát snažila vysvětlit, že zřejmě mu dá jen vyjeté účtenky z taxametru + faktury co jezdí ještě pro firmu a to jsou jeho příjmy pak mu zřejmě paušálem 60% zohlední výdaje a zbytek se zdaní a to je celé. On mi tvrdí , že tak to vůbec není, že má nějaké km "plné" a nějaké "prázdné" a že už jenom tím je ve ztrátě. Tak bych to chtěla pochopit, jak to teda vlastně je? On si zřejmě plete to že si počítá do výdajů nějakou amortizaci za ujeté km a náhrady za spotřebu PHM.
    Děkuji za vysvětlení.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 1. 2011 9:50

      rRenata (neregistrovaný)

      Re: Daň.přiznání u taxi
      Chápu to tedy správně, že dotaz zní, zda si taxikář, OSVČ, využívající pro svou živnost vozidlo nezahrnuté do majetku, může uplatnit na toto vozidlo náhrady z pracovních cest (amortizace, náhrady PHM a stravné)?

    • 20. 1. 2011 10:09

      hf (neregistrovaný)

      Re: Daň.přiznání u taxi
      Ano, tak to je, ale on zřejmě neví co jsou náklady a co výdaje pořád tvrdí, že je vždy ve ztrátě už jen těmi "plnými a prázdnými km". Tak bych chtěla jen vědět, kdybych mu ty daně jako měla spočítat na ukázku, tak jak bych postupovala.

    • 20. 1. 2011 10:24

      rRenata (neregistrovaný)

      Re: Daň.přiznání u taxi
      Já si teda ale myslím, že to takhle nejde (náhrady z pracovních cest do nákladů), protože on jako taxislužba provádí přepravu osob, věcí, zvířat..., kdy vzniká obchodně-závazkový vztah mezi jím a klientem, je to podstata jeho podnikání. Definice pracovní cesty, na základě které by mu vznikl nárok na náhrady do nákladů, je daná v zákoníku práce a to rozhodně neodpovídá přepravě taxíkem. Na daňové přiznání v tomto případě mám stejný názor jako vy - buď od veškerých příjmů odečtu procentuelní náklady, nebo skutečné (bez náhrad na pracovní cesty) a mám základ daně.

    • 20. 1. 2011 10:38

      hf (neregistrovaný)

      Re: Daň.přiznání u taxi
      Děkuji Vám za odpověď, já mu říkám už několik let ať mi ukáže to jeho daň. přiznání a co mu k tomu dává a že já se na to podívám, ale to se nikdy nestalo, protože zřejmě nechce, abych věděla jaké má příjmy a to vím, že stejně co vyjede na taxametr, tak daleko víc najede i bez taxametru, jen mě štve, že ze mně dělá blba a přitom tomu sám vůbec nerozumí, ale podle něj proč by ten jeho "účetní" zjišťoval kolik je za km , podle něj údajně 5,50 Kč, a plné km si počítá za 28 Kč a prázdné tady tím paušálem, ale má nárok si odečíst 1/5 z těch plných a tím už prý je nějak v mínusu. No řekla jsem mu, že taxikáři jsou zloději a neplatí žádné daně a přitom vím, že má tak 60 tis, měsíčně a ještě bere důchod (plný) protože byl na operaci se zády právě protože celý život sedí za volantem, ale 3 dny po operaci už zase jezdil, pořád nadává, jak se nedaří ale za 14 let to neopustil. No comment, jen nemám ráda, když nějaký primitiv, který umí točit jen volantem a má peněz jak šlupek, chce ze mně dělat blbce a ještě si pořád stěžuje. Přitom neplatí daně, a ještě mu stát platí nemocenskou a důchod. Mějte se pěkně.

    • 20. 1. 2011 10:46

      m44 (neregistrovaný)

      Re: Daň.přiznání u taxi
      Teda to bylo vyčerpávající :-))) Nerozčilujte se tak, škodí to a nestojí to za to :-) On pak bude FÚ prokazovat těch 5,50, 28,- i "prázdný paušál" a tu 1/5 - v tom jsem se trochu ztratila. Zkuste počkat ještě na nějaký názor, já s taxikama nemám zkušenost, třeba se někdo ještě ozve. Přeji pěkný den.

    • 20. 1. 2011 11:44

      Nicol (neregistrovaný)

      Re: Daň.přiznání u taxi
      Já sečtu skutečný příjem, podle výpisu z taxametru plus fakury zaplacené. Z toho 6O% a výsledek je základ daně.Nic víc.

    • 20. 1. 2011 12:08

      hf (neregistrovaný)

      Re: Daň.přiznání u taxi
      Ano, takto si to myslím i já. Děkuji za reakce. Jen jsem se chtěla ujistit, že tak, jak jsem se mu to snažila vysvětlit já, tak je to správně. Co mu tam teda údajně počítá ten jeho účetní nevím a on to zřejmě neví taky a mluví o něčem čemu nerozumí.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).