Re: prosím kdo fakturujete nájmy-poradít
Co se týče vyúčtování nájmů - my ve smlouvě odkážeme na splátkový kalendář, který je pak přílohou nájemní smlouvy a dle toho nájemníci platí. Vy si pak každý měsíc jen proúčtujete jednotlivé nájmy. Co se týče záloh - jde si to stanovit smluvně, pak zdaníte skutečný příjem peněz a dle toho, jak je uvedeno ve smlouvě, pak zúčtujete po přijetí faktury od dodavatele energií/služeb.
Co se týče DPH na vstupu od ledna, kdy pronajímáte - je to tak, že krátíte DPH na vstupu, pokud byste pronajala neplátci DPH a tento nájem tedy fakturovala jako osvobozený.
Jinak pokud budete chtít, posílám na sebe mail, klidně se ozvěte, nějak se s tím popereme. :)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
27. 1. 2011 15:00
Prosím o radu ty, kdo se již v tomto pohybují - pro nás novinka, pronajímáme část nemovitosti firmě - plátci DPH.
Na základě nájemní smlouvy stanoven měsíční nájem 2000 + 20 % DPH + 1000 (záloha plyn 500, voda 200, elektřina 300).
Nyní se ptám - budu tedy každý měsíc vystavovat nájemci fakturu na nájem 2000 + 20 % DPH, a po přijetí zálohy na energie vystavím daň. doklad o přijaté platbě, je to tak ? tam uvedu např. za elektřinu = 250 + 50 DPH = 300,-
lze toto nějak usnadnit, např. když bychom ve smlouvě uvedli, že nájem+zálohy za elektřinu,plyn,vodu bude placen 1xročně např. 5.12. za celý rok, potom bych fakturovala nájem i zálohy energií 1x ročně, a DPH odvedla na výstupu až v tom prosinci za celý rok nebo jak toto prosím v praxi děláte, aby to bylo co nejjednodušší ?
A vystavujete fakturu na nájem zvlášť-přímo fakturu, daňový doklad a záloh. fa na energie, poté vystavíte daňový doklad k přijaté záloze u energií ?
Další dotaz - po obdržení vyúčt. fa např. za elektřinu, přeúčtuji elektřinu (část budovy zatím nepronajímáme), takže přepočtu např. dle výměry pronajímané plochy, lze takto ? Tam jim potom odečtu zaplacené zálohy za elektř. např. těch 12 měsíců x 250 + DPH, je to tak ?
Pronajímáme nyní od ledna, předtím se nemovitost dávala dohromady, takže jsme si DPH na vstupu (např. opravy, ale i ty energie) uplatňovali v celé výši, nyní když od ledna pronajímáme část budovy, zbytek budovy se ještě postupně dává dohromady, nepoužíváme ho ke své činnosti, takže i nadále můžeme uplatňovat celé DPH na vstupu, je to tak ? krátili bychom pokud by se zbytek budovy pronajímal např. neplátci DPH, chápu toto správně ?
Omlouvám se za takové množství dotazů, stále se s problematikou seznamuji a studuji, budu ráda za každou radu.
Děkuji a přeji hezký den