Re: firemní stravování bez stravenek (ce
>
>Znamená to, že hotel je součástí Vaší a.s. ?
>
>Struktura nákladů je takto ?
>
> celkem základ DPH
>celkem 70,00 58,33 11,67
>zaměstn. 23,00 19,17 3,83
>a.s.-nákl. 38,00 31,67 6,33
>FKSP 9,00 7,50 1,50
>
>Jde o nákladovou kalkulaci, tedy bez zisku ?
>>Ano, hotel je součást naší a.s., ale vzhledem k tomu, že se má odvést ze stravování pouze DPH za zaměstnance, tak zbytek bude bez DPH a nějakými vnitrovýkony? To právě mi není vůbec jasné. Taky hotelu není jasné, jak toto evidovat, když to není v podstatě fyzická tržba, ale ani cenina. Ale měl by evidovat i na kase a tudíž v programu hotelu, že mu odešlo x ks obědů pro zaměstnance, ale jak rozdělit DPH, myslím sazbu - třeba 1 ks za 70,- a v rozpisu DPH uvést DPH 0% 47,- (tedy 38,- podnik a 9,- fond sociální) a DPH 20% 23,- (čili zaměstnanec)? Jsem z toho úplně mimo.
¨Díky za rady.
>
Re: firemní stravování bez stravenek (ce
Vzhledem k tomu, že se odvádí DPH pouze z toho, co platí zaměstnanec, je schéma ve skutečnosti následující :
celkem základ DPH
celkem 62,17 58,33 3,83
zaměstn. 23,00 19,17 3,83
firma - nákl. 31,67 31,67
FKSP 7,50 7,50
z hlediska optimalizace daňových nákladů pak po odrobné úpravě :
celkem základ DPH
celkem 62,16 58,33 3,83
zaměstn. 23,00 19,17 3,83
firma - nákl. 32,08 32,08
FKSP 7,08 7,08
účtování :
hodnota oběda 58,33 . / 622
příspěvek firmy 32,08 527/ .
nedaňová část 7,08 528/ . ... nebo FKSP
zaměstnanec 19,17 335/ .
zaměstnanec-DPH 3,83 335/343
Zaměstnanec uhradí bud hotově : 23 Kč 211/335
nebo z výplaty : 23 Kč 331/335
Evidence hotelové restaurace : výdej obědů pro zam. by měl být evidován-pod nějakým speciálním kodem a jiným účtováním. Vzhledem k tomu, že jde pouze o interní záležitost nesouvisející s finančním účetnictvím, doporučuji použít účt. tř.8, např.
oběd celkem 70,- 800/
"tržba" 58,33 /802
DPH 11,67 /843
Pokud lze nastavit účtování bez DPH, vynechte jej, není třeba.
Pokud dojde k jakékoliv závadě, "nerozhodíte " si finanční účetnictví. Jediné, k čemu tento manévr potřebujete, je evidovat počet obědů. Víc v tomto asi poradit neumím, neznám restaurační SW ano možnosti jejich nastavení.
Re: firemní stravování bez stravenek (ce
>Vzhledem k tomu, že se odvádí DPH pouze z toho, co
>platí zaměstnanec, je schéma ve skutečnosti následující
>:
>
> celkem základ DPH
>celkem 62,17 58,33 3,83
>zaměstn. 23,00 19,17 3,83
>firma - nákl. 31,67 31,67
>FKSP 7,50 7,50
>
>z hlediska optimalizace daňových nákladů pak po
>odrobné úpravě :
> celkem základ DPH
>celkem 62,16 58,33 3,83
>zaměstn. 23,00 19,17 3,83
>firma - nákl. 32,08 32,08
>FKSP 7,08 7,08
>
>
>účtování :
>
>hodnota oběda 58,33 . / 622
>příspěvek firmy 32,08 527/ .
>nedaňová část 7,08 528/ .
> ... nebo FKSP
>zaměstnanec 19,17 335/ .
>
>zaměstnanec-DPH 3,83 335/343
>
>Zaměstnanec uhradí bud hotově : 23 Kč 211/335
> nebo z výplaty : 23 Kč
>331/335
>
>
>Evidence hotelové restaurace : výdej obědů pro zam. by
>měl být evidován-pod nějakým speciálním kodem a jiným
>účtováním. Vzhledem k tomu, že jde pouze o interní
>záležitost nesouvisející s finančním účetnictvím,
>doporučuji použít účt. tř.8, např.
>
>oběd celkem 70,- 800/
>"tržba" 58,33
>/802
>DPH 11,67
>/843
>Pokud lze nastavit účtování bez DPH, vynechte jej,
>není třeba.
>
>Pokud dojde k jakékoliv závadě, "nerozhodíte " si
>finanční účetnictví. Jediné, k čemu tento manévr
>potřebujete, je evidovat počet obědů. Víc v tomto asi poradit
>neumím, neznám restaurační SW ano možnosti jejich
>nastavení.
>
>Děkuji moc za odpověď.
Zdravím.
Lenka P.
>
>
>
>
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
28. 1. 2011 7:23
Dobrý den, moc potřebuji poradit:
S platností od 1.2.2011 v naší a.s. rušíme stravenky-ceniny a najíždíme na systém, kdy vytiskneme stravovací kartu pro každého zaměstnance a na ní budou označeny odebrané obědy v průběhu měsíce. Problém je v tom, že obědy pro nás zajišťuje náš hotel a bude nám je vozit vychlazené a na firmě se budou obědy rozdávat dle objednávek. Mám naprostý guláš v tom, jak bude vypadat zaúčtování celé transakce. Hodnota stravenky na den zůstává 70,- Kč - z toho náklad podniku je 38,-, z fondu soc.potřeb jde 9,- Kč a zaměstnanec platí 23,- Kč. Hotel nám mimo jiné v průběhu měsíce odvádí tržby svoje. Prosím o radu - jak zaúčtovat tržbu hotelu (s 20% DPH), když vlastně toto fakticky v tržbě nikdy neodevzdají, dále jak zaúčtovat to stravné jako celek (jedná se o zúčtování měsíc pozadu - tedy skutečně odebrané obědy) a co s DPH, které se má odvést za zaměstnance? Ještě jsem zapomněla dodat, že obědy jdou srážkou z mezd zaměstnanců, nikdo neplatí oběd hotově nebo na účet. Prosím, máte k tomu někdo zkušenosti? Mám projetý internet i zákony křížem krážem a vůbec nevím, která bije. Za případné rady předem děkuji.