Re: Zprostředkování pojištění
Činnost pojišťovacího zprostředkovatele je podnikáním podle zvláštních předpisů. Můžete uplatnit výdaje ve výši 40% příjmů.
>>>Pracuji jako podřízený pojišťovací zprostředkovatel
>>>na
>>>základě smlouvy s pojišťovacím makléřem. Vlastním
>>>osvědčení od ČNB. Mám vystavený ŽL na zprostředkování
>>>obchodu a služeb. Veškerý můj příjem je pouze z
>>>pojišťovací činnosti. Za rok 2010 chci uplatnit
>>>výdaje
>>>paušálem
>>>a nevím zda můžu odečíst 40% nebo 60%. Prosím Vás o
>>>radu. Děkuji
>>Ano můžete si uplatnit 60%.
>
>Ještě se chci zeptat zda tato moje výše zmíněná
>činnost nepatří podle §7 odstavce 1 písm. c) - příjmy z
>jiného podnikání podle zvláštních předpisů. Zde je
>výdajový paušál pouze 40%. Děkuji Vám za odpoveď.
souhlasím se Zdenou a zároveň poprosím o podobné. POplatník ŽL na Zprostředkování obchodu a služeb a Služby v oblasti administrativní správy a služby organizačně hospodářské povahy. Sjednávání poj. smluv. Nevlastní osvědčení od ČNB. Zde se domnívám, že mohu použít 60%. Paní Zdeno, co myslíte?
Paní Zdeno, tak jsem se kamaráda přesně vyptala, jak se věci mají. Poskytl mi totiž trošku zavádějící info. Dostává příjmy od určité pojišťovací společnosti, pracuje na základě smlouvy. Sežene klienta, nabídne určitý druh pojištění, vysvětlí vše podstatné a když je klient rozhodnutý pojištění uzavřít, pošle ho za člověkem z pojišťovací společnosti a ten smlouvu uzavře. Tz. pouze "loví" klienty. Můj kamarád tedy konkrétně smlouvu neuzavírá, nikde na smlouvách není podepsaný, pouze najde člověka a odešle k někomu, kdo určitě licenci od ČNB vlastní. Tz. normální zprostředkování a tedy 60 %?