Roční zůčtování bývalý student

• (neregistrovaný)

3. 2. 2011 13:09

Dobrý den,

jsem začínající mzdová účetní, potřebovala bych poradit od někoho zkušeného - zaměstnanec je ve firmě 5 měsíců, před tím byl student ( 6 měsíců), poté na ÚP 1 měsíc. Jak mu spočítat roční zůčtování?Jaké má nároky na slevy a v jaké výši?nevím zda mu mohu uplatnit ještě slevu na studenta a poplatníka zároveň? děkuji moc za radu

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 2. 2011 13:18

Líba (neregistrovaný)

Re: Roční zůčtování bývalý student
      Pokud mu nebude stačit sleva na poplatníka, můžete uplatnit i slevu na studenta za 7 měsíců. Musí doložit potvrzení o studiu. Předpokládám, že ukončil řádně a že neměl v červenci nárok na podporu.

• 3. 2. 2011 13:25

Kara (neregistrovaný)

Sleva na studenta a poplatníka jsou dvě různé slevy. Sleva na poplatníka se odečte vždy v celoroční výši, tj. za rok 2010 24840 Kč.
      Slevu na studenta uplatníte za tolik měsíců, kolik jich byl v roce 2010 studentem, za každý měsíc 335 Kč (zřejmě tedy 6 nebo možná 7 - to záleží na tom, zda školy jen nechal nebo maturoval nebo promoval a zda bral podporu nebo ne... taky potřebujete to studium mít doložené). Ale možná celou vypočítanou daň pokryje ta celoroční sleva na poplatníka, takže by slevu studentskou už nebylo od čeho odečíst. V tom případě studium ani potvrzovat nepotřebujete.

• 3. 2. 2011 13:38

Ibisua (neregistrovaný)

Děkuji moc - určitě mu bude stačit sleva na poplatníka - on mi právě přinesl potvrzení o studiu a chtěl uplatnit ještě slevu na studenta což mi přišlo nelogické vzhledem k tomu že mu i tak vyjde bonus. Takže jsem si nebyla vůbec jistá. ještě jednou děkuji

• 3. 2. 2011 13:45

Líba (neregistrovaný)

Pozor, sleva na poplatníka může být jen do nuly. Bonus může vyjít jen u daňového zvýhodnění na dítě.

• 3. 2. 2011 13:54

Ibisua (neregistrovaný)

Ano, děkuji, vím, špatně jsem se jen vyjádřila