Re: S jakou výši DPH účtovat?
Záměr nemáme, RD bude pronajímán neplátci, budeme tedy fakturovat bez DPH.
Děkuji za odpověď, faktury doteď samozřejmě rozdělené nemám a RD už je hotový. Teď pokračují jen stavební úpravy uvnitř hlavní budovy. Takže už snad budou faktury jen na hl. budovu. Ale bohužél doteď to mám rozdělené dle svého uvážení. Poněvadž nemáme ani stavební firmu, ale brigádníky.
Asi sami z praxe víte, jak to vypadá když podnikatel něco dělá, většinou bez předchozích konzultací, aby bylo vše podle toho jak má být. A pak se v tom musí babrat účetní a bohužél jsem teprve začínající.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
7. 2. 2011 15:34
Dobrý den,
prosím o radu koupili jsme s. r. o., která má budovu, kde jsou sklady, výrobní hala, kanceláře, atd. a k tomu náleží domek, který se opravuje na RD, a který chce firma pronajímat. Také celá budova prochází TZ. Pokud dojde faktura na materiál s 20% DPH, tak se snažím něco rozdělit na tu hlavní budovu a něco na ten RD. Potom ale mám i fakturu přímo na RD např. na okna kde máme 10% daň. Nevím zda postupujeme dobře, když nějaké věci se účtují s 20% a některé s 10% daní na ten RD. Je to hodně složité to správně rozdělit, když máte fakturu za stavební materiál a na stavbě není nikdo, kdo by řekl, že ten mat. jde do hlavní budovy a ten jde na RD. Prostě se to hází kam chce. Do budoucna chceme tento RD pronajímat, s tím, že budeme vystavovat fakturu za pronájem ( nevím zda fakturovat s 10% daní nebo 20% daní), ale náklady za energii, vodu, plyn si budou nájemci platit sami.
Prosím velice moc o radu, zda postupujeme dobře.
Děkuji