Hlavní navigace

Fakturace za oceán

  • (neregistrovaný) 89.103.124.---

    21. 11. 2011 23:54

    Dobrý den, mám dotazy:
    1.Kdyby člověk z ČR chtěl prodávat do Ameriky...je to nějak administrativně složité? Je to problémové?
    2.Kdyby zákazník posílal peníze z Ameriky do ČR, jsou nějaké poplatky v bance a kdo je platí? Nebo jak tyto převody fungují?
    3.Jaké daně a platby jsou s tím spojené,DPH?
    4.Jak probíhá prodej od fyzické osoby nepodnikatele?př.chci něco koupit od FO z Ameriky,nebo z ČR ale není to podnikatel, platí z přijatých peněz ode mě nějaké daně, kdyby se jednalo o něco v hodnotě např.1 000 000,-Kč?
    Děkuji a jestli je možné odpověď zaslat i na uvedený mail: xpodnikx@gmail.com

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 11. 2011 10:45

      L. (neregistrovaný) 90.179.215.---

      1. Nemám s tím zkušenost.
      2. Samozřejmě, že při převodu peněz se platí v bance poplatky. Může se použít platební dispozice SHA (příjemce a odesílatel se o poplatky podělí, takže každý platí poplatky jen za svou stranu transakce), BEN (všechny poplatky platí příjemce) či OUR (všechny poplatky platí odesílatel). Každá banka má jinou výši poplatků, takže o jejich konkrétní výši se musíte informovat u své banky a odesílatel zase u té své. Pokud částka mezi bankou odesílatele a bankou příjemce necestuje přímo, ale prochází ještě přes nějakou tzv. korespondenční banku (což při takovýchto zahraničních transakcích většinou bývá), tak i tato banka si za to účtuje nějaké poplatky.
      3. Při nákupu zboží z USA musíte zaplatit v ČR clo (pokud je cena zboží vyšší než 150 EUR) a DPH (pokud je cena zboží vyšší než 22 EUR).
      4. Já bych si myslela, že minimálně daň z příjmu (nebo nějaký její americký ekvivalent). Ale jak se zdaňuje v Americe, to Vám tady na českém webu asi nikdo moc neporadí.

    • 22. 11. 2011 19:36

      xpodnikx (neregistrovaný) 94.112.228.---

      Dobře, děkuji a kdyby se jednalo o nefyzické zboží v elektronické podobě? Např. loga, nebo obsahy stránek, apod. tady se také musí zaplatit clo? Nebo to se váže jen k fyzickému zboží?

    • 22. 11. 2011 21:02

      Rop

      Já jenom takovou poznámku ... těch dotazů je poměrně dost ... jenom co bys rád dělal? Já jenom, že spousta toho záleží na to zda jsi / nejsi podnikatel .... a z toho co píšeš mám takový pocit, že to sklony k podnikání má ...

    • 23. 11. 2011 10:19

      L. (neregistrovaný) 90.179.215.---

      Takové „nefyzické zboží v elektronické podobě“ se považuje za službu. Clo se neplatí, s DPH je to komplikovanější a paragrafy toho se týkající se mi nechce studovat.

      Máte povinnost registrovat se jako plátce DPH, pokud:
      a) jste příjemcem služby od podnikatele ze zahraničí  (z jakéhokoli zahraničního státu),
      b) jste vy poskytl službu podnikateli z jiného státu EU

      Jinak já předpokládám, že jste podnikatel OSVČ. Pokud nejste, pak byste měl být. Jak píše p. Říha, vaše jednání vykazuje znaky podnikatelské činnosti a pokud byste to dělal bez živnosťáku, není to košer.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).