Inventarizace

  • (neregistrovaný)

    21. 2. 2011 17:59

    Dobrý den,
    mám dotaz.
    Na konci roku jsme udělali inventuru. Vedeme DE. A nevedeme sklad.
    Vždy co nakoupíme za materiál hned spotřebujeme. Výroba oken.
    Max. nám zbyde nějaký 0,5 až 1 l barvy. A tu si necháváme přo případnou opravu........
    Nikdy jsme to nedělali a nevím si s tím rady. Čtu to tady ,ale nějak se mě nedostává odpovědí.

    V inventuře nám vyšlo nějaký litřík té barvy.
    Abych to zanesla do závěrečné účetní tabulky v DAP , tak ty litry barvy mám přepočítat cenou nákupní a výjde mě cena zásoby ?

    Ale hlavně na konci roku se měla montovat vyrobená okna ,ale kvůli špatnému počasí se to oddálilo. Něco málo se namontovalao ,ale vícenež polovina vyrobených oken nebyla namontovanáa zůstala nám v dílně.

    Jak to tam zapsat. Tam se má napsat cena prodejní těch oken. Nebo cena materiálu, když už ta okna byla vyrobena a žádný materiál nezbyl?

    Děkuji za rady.

    Nebo jestli nevíte o nějaké brožuře , či knížce kde by se toto vysvětlovalo.

    Děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 2. 2011 19:43

      Flame (neregistrovaný)

      Re: inventarizace
      Sklad, resp. skladovou evidenci vést musíte.
      Okna díte na skla hotových výrobků a to tzv. aktivací, čili cena veškerého materiálu a dalších nákladů jako jsou mzdové náklady, náklady na nářadí, podíly odpisů...atd.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).