Re: Dědictví uzavřeno, nový dluh
nejsem právník, ale také si z vlastní zkušenosti myslím, že pravdu bude mít notářka. Také se nám stalo, že asi 2 roky po smrti tchyně se objevil pozemek za 300 Kč (tchyně s tchánem 30 let předtím prodali garáž, ale zapomněli prodat pozemek, na kterém ta garáž stojí), muselo proběhnout nové dědické řízení a stálo nás to 600 Kč.
Pane Pájo, prosím...
Jenže to je jiný případ... Já našla, že pokud se najede majetek, tak se dědictví znovu otevírá... Pokud jenom závazky, tak ne?
Re: Pane Pájo, prosím...
Taky jsem zvědavá, co na to Pája. Logicky by ten věřitel už neměl mít právo. Když zemře dlužník, tak se přece dělá soupis majetku a dědicové také musí vědět, zda a jak vysoké má dluhy, aby se mohli rozhodnout, zda dědictví přijmout nebo je zcela odmítnout. Takže když budou vědět o nějaké výši dluhu, rozhodnou sei, že dědictví přijmou a dluh zaplatí. A pak po nějaké době se objeví další věřitel s nějakou velikou pohledávkou a dědicové by pak přišli třeba o všechen zděděný majetek? A co když ten majetek u prodali a peníze použili? A teď by měli ten dluh, na který se přišlo pozdě, uhradit?
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
25. 2. 2011 21:31