Odmítnutí zpracování vyúčtování daňe

• (neregistrovaný)

27. 2. 2011 16:47

pracuji jako státní zaměstnanec a účetní odmítá zpracování daňového příznání z důvodu, že mám uzavřeno životní pojištění. Chce doložit pojistnou smlouvou, ale já mám dokument nazvaný pojistka to je důvod proč si musím a spousta dalších zpracovat vyúčtování sám. Kde je pravda.Ďekuji za odpověď

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 2. 2011 17:22

alen1 (neregistrovaný)

Re: odmítnutí zpracování vyúčtování daňe
      Paní účetní nemá pravdu.
      v §38l je jasně napsáno nebo pojistkou.požádejte ji, ať vám dá písemně, že odmítá zpracovat. A dejte jí pak k náhradě částku za zpracování od účetního nebo daň. poradce.
      To, že to neumí a nevyzná se v tom, je její chyba.

--------------
      zákon o dani z příjmu
      § 38l Způsob prokazování nároku na odečet nezdanitelné části základu daně, slevy na dani podle § 35ba a daňového zvýhodnění z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a z funkčních požitků u plátce daně

(1) i) smlouvou o soukromém životním pojištění nebo pojistkou a každoročně nejpozději do 15. února potvrzením pojišťovny o pojistném zaplaceném poplatníkem na jeho soukromé životní pojištění v uplynulém zdaňovacím období nebo o zaplacené poměrné části jednorázového pojistného připadajícího na uplynulé zdaňovací období, uplatňuje-li snížení základu daně podle § 15 odst. 6,
      viz http://business.center.cz/business/pravo/zakony/dprij/cast4.aspx

• 27. 2. 2011 18:07

Pavel 22 (neregistrovaný)

Moc děkuji za odpověď. Je to jenom pro klid duše, ale ve služebním poměru se neodporuje takže každý sám a buďte potichu.

• 27. 2. 2011 18:32

alen1 (neregistrovaný)

O jéé.
      Mj. pojistka obsahuje všechny náležitosti, které účetní potřebuje.
      Nejvíc mě vždy "rozesměje", když účetní požaduje výhradně smlouvu, ta už může být několikrát změněná, stejně z ní nevyčte nic víc.
      Takže piánko se braňte.