Re: Nákup vozu do firmy-autosalón
Dobrý večer, nějak nepochápávám, proč jste si brali úvěr na vůz, který byl vaším zbožím již nějakou dobu a nyní ho jen převádíte do obchodního majetku společnosti? Tam přece nikomu nic neplatíte, protože původní faktura za auto je již uhrazena dodavateli...
Re: Nákup vozu do firmy-autosalón
Ne, to jsem špatně vysvětlila již na začátku, omlouvám se. Na skladě, respektive na salonu máme vždy vozidla, na něž obdržíme fakturu hned, kterou ale neplatíme až do doby, kdy vozidlo dál prodáme (cílovému zákazníkovi) V tomto případě jsme si ho ale koupili sami pro sebe.
Byla bych velice vděčná za každou radu.
účetnictví jsem zde převzala loni a nerozumím vůbec tomu, proč je vystavena ta faktura od nás - pro nás, něco mi pořád říká, že je to blbost, když už bych teda vystavila FV sama sobě, musím ji pak i zapsat jako FP, kvůli odpočtu DPH, ne?
Děkuji předem za Váš čas.
Re: Nákup vozu do firmy-autosalón
Pokud do toho nebudeme montovat tu leasingovku :):
1. máte tady na skladě v nějaké výši vozidlo, evidované na 132 v současné době
2. pokud převádíte vozidlo do majetku, jinak to v tomto případě opravdu nepůjde, než vystavit fakturu "sami na sebe" + zároveň vyskladníte auto ze skladu aut. Zaúčtujete klasicky:
výdejka 504/132
faktura: 311/604+343 - doporučuji si na tyto "zvláštní" 504 a 604 udělat zvláštní analytiku, abyste pak nemusela lovit v těchto účtech, až to budete jednou hledat. Jelikož si vyfakturujete za stejnou cenu, co máte auto na skladě, bude zisk v podstatě 0,- Kč, tudíž vám to ani nijak nezkreslí HV
3. zavedete si tuto vaší FV do faktur přijatých, jako by to byla faktura od jakéhokoli jiného dodavatele, kde zaúčtujete 042/321 (případně MD:042+343, D: 321, pokud máte nárok na odpočet)
4. pak už jen uděláte zápočet mezi FV a FD zaúčtovaný na 321/311, aby faktury nevyskakovaly jako neuhrazené v saldech.
L.
Re: Nákup vozu do firmy-autosalón
Přijaté dobropisy pokud proběhly před tím, než jste převáděly auto do majetku, měly být určitě účtovány 131/321 mínusem a tento rozdíl měl být "naskladněn" ke zmíněnému autu. Pracovala jsem v autosalonu a náš program to tenkrát uměl udělat jako tzv. Opravnou příjemku. Nemáte také Teas, je dost častým SW. :)
Pokud bych tu leasingovku pochopila, ráda pomůžu, ale z původní zprávy jsem ji nepobrala. :)
Re: Nákup vozu do firmy-autosalón
Máme POHODU a s těmi dobropisy asi bude problém, protože JSOU jak píšete před tím převodem, ale účtovány mínusem 504/321. Navíc jeden je už v roce 2009. Co teď s tím?
>
>Přijaté dobropisy pokud proběhly před tím, než jste
>převáděly auto do majetku, měly být určitě účtovány
>131/321 mínusem a tento rozdíl měl být "naskladněn" ke
>zmíněnému autu. Pracovala jsem v autosalonu a náš program
>to tenkrát uměl udělat jako tzv. Opravnou příjemku.
>Nemáte také Teas, je dost častým SW. :)
>
>Pokud bych tu leasingovku pochopila, ráda pomůžu, ale
>z původní zprávy jsem ji nepobrala. :)
Re: Nákup vozu do firmy-autosalón
Já jsem si to už i celé nakreslila do téček, pokud by Vás to neobtěžovalo, můj mail je petruska.musilova@seznam.cz a mohla by jste se mi ozvat přímo tam?
Aby jste nemusela svůj mail zveřejňovat přímo zde. Popsala bych Vám podrobně celý případ.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
8. 3. 2011 11:07
V roce 2009 jsme pořídili na salón vozidlo, fakturu přijatou na celkovou částku 309.074,- účetní zapsala 259.726,05 - 132/321
49.347,95 - 343/321
K 31.12.2009 auto stálo pořád na skladě, tedy při uzávěrce 2009 ponecháno na účtu 132. (čeká na nového zákazníka)
V roce 2010 se rozhodlo, že se toto auto přihlásí na naši firmu, zařadí se do majetku a bude se používat jako služební.
Tedy původní FP se uhradila, ale s tím, že nám k ní ta firma ještě poslala dobropis, kterým se částka snížila na celkovou částku 244.574,-
(šlo o nějakou akci)
Situace je komplikovaná ještě tím, že jsme si půlku částky, tedy 122.287,- půjčili u leasingovky a teď tuto částku splácíme jako úvěr.
Leasingovka po nás chtěla FV na celkovou cenu, tedy 244.574,-
ve které je odečteno vlastní financování, tedy částka k úhradě je 122.287,- kterou nám poslali na účet.
Nějak mi ale nejde do hlavy, jak mohu vystavit fakturu sama sobě.
A jak vlastně mám celý tento složitý případ zaúčtovat, jak auto zařadit do majetku a odepisovat????
Nehledě na to, že v roce 2010 by se mělo ještě auto vyskladnit z toho skladu, kde zůstalo při uzávěrce 2009.
Vyzná se prosím někdo v tomto "šmodrchu"? Mám z toho noční můry :-)
Děkuji předem všem.