Re: KOSM.SALON - prodej materiálu jako z
Účtujte způsobem B, tedy rovnou do nákladů. Ale stejně by se měla vést skladová evidence. Na konci roku udělat inventuru, a to, co je na skladě vrátit z nákladů (112/501), v lednu zase odúčtovat. Tržbu za přípravky, které se prodaly zabalené zákaznicím, by se měly správně účtovat 642 ( a jejich výdej přehodit z 501 na 542). Toť teorie, třeba někdo z praxe přidá, jak to dělá fyzicky.
Re: KOSM.SALON - prodej materiálu jako z
Vendy, Vy jste zlatíčko!!! Moc děkuji za rady, v těch skladech, bohužel, moc zkušenosti zatím ještě nemám...
Teď ale koukám, že ta bývalá účetní má asi blbě i tohle - kromě některých dalších věcí, na které se mi už povedlo narazit..., ona účtovala normálně jako nákup a prodej zboží a materiálu, žádných 642 a 542, ale 501, 504 a 602 a 604.
Takže to přeúčtuji podle Vaší rady. Musíme udělat také rekonstrukci 2009, protože nám vůbec nesouhlasí zůstatky na účtech při přechodu z roku na rok.
Vendy, ještě jednou moc děkuji. Míša.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
16. 3. 2011 12:21
Dobrý den,
prosím Vás o radu.
Jde o kosmetický salon, kde nakupují materiál a využívají ho při svých službách zákaznicím, ale taky občas nakoupené přípravky prodají zákazníkům pro jejich .
Problém je v tom, že neexistuje žádná evidence příjmu a výdejů ze skladu, jen přijaté faktury za kosmetické přípravky a pak jen lístky za provenou službu zákaznicím, kde ale není uvedeno, jakým tím přípravkem na ně bylo "patláno".
Bývalá účetní to dělala tím způsobem, že účtovala o nákupu podle sebe tak, jak se jí to hodilo, jednou jako materiál a pak při uzávěrce dorovnala sklad podle toho, co měli na seznamu přípravků k 31.12, tak aby jí to matematicky vyšlo.
Jak bych měla účtovat, když ale není evidence toho, co bylo nakoupeno jako materiál a co jako zboží, oni to také v okamžiku nákupu nevědí. Ještě dodávám, že jde o s.r.o. a tedy podvojné účetnictví...
Výdejky a příjemky z nich určitě nedostanu, budu muset tedy srovnávat sklad tak, aby mi to vyšlo podle té jejich inventury. Ale jde mi o to, jestli mám účtovat jako normálně, jak by se správně mělo, tedy o materiálu a o zboží, nebo bych mohla účtovat jen o materiálu, který je při práci spotřebováván bez rozdílu toho, že si některý krém zákaznice od nich koupí celý pro svou potřebu?
Moc děkuji, snad mi někdo z Vás zkušenějších poradí...
Přeji hezký den, Míša.