Reklamace od 1.4.2011 na straně odběrate

  • (neregistrovaný)

    18. 3. 2011 12:01

    Chci se zeptat, když my jako odběratele reklamauje zboží dejme tomu v dubnu provedeme odpříjem ze skladu, reklamace je uznaná v květnu a opravný DD příjde v červnu.
    Takže snížím si nárok na odpočet DPH v květnu - vnitřím účetním dokladem a tento snížený nárok bude v přiznání k DPH v květnu.

    OTAZKA: Ale když příjde opravný daňový doklad v červnu kde bude sazba DPH 20%, jak budeme sazbu 20% na opravném DD řešit z hlediska zaúčtování? nebudeme mít přece znovu DPH na výstupu..

    Děkuji za vysvětlení....

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 18. 3. 2011 19:48

      JirkaZ (neregistrovaný)

      Re: reklamace od 1.4.2011 na straně odbě
      Řešení je více, z toho asi 3 hlavní a dle mého v tomto pořadí :

      1. vysvětliit dodavateli, aby mi při uznání reklamace zároveň vystavil opravný doklad

      2. Trochu se "zamyslet" nad tím, kdy byla reklamace uznána. Pokud se květnové uznání "ztratí", tak jediným dokladem o uznání bude opravný DD v červnu.

      3. Provést to poctivě přesně dle dikce zákona. Tj. vystavit v květnu nějaký interní doklad, na jehož základě snížíte daňový odpočet a v červnu budete účtovat storno tohoto dokladu a zároveň opravný DD od dodavatele. Toto ovšem za předpokladu, že oba doklady jsou na stejné částky, protože žádné vyrovnání není možné. Tím si udržíte přehled o dokladech.

      Kterou možnost zvolíte ? Já už mám vybráno ...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).