Re: reklamace od 1.4.2011 na straně odbě
Řešení je více, z toho asi 3 hlavní a dle mého v tomto pořadí :
1. vysvětliit dodavateli, aby mi při uznání reklamace zároveň vystavil opravný doklad
2. Trochu se "zamyslet" nad tím, kdy byla reklamace uznána. Pokud se květnové uznání "ztratí", tak jediným dokladem o uznání bude opravný DD v červnu.
3. Provést to poctivě přesně dle dikce zákona. Tj. vystavit v květnu nějaký interní doklad, na jehož základě snížíte daňový odpočet a v červnu budete účtovat storno tohoto dokladu a zároveň opravný DD od dodavatele. Toto ovšem za předpokladu, že oba doklady jsou na stejné částky, protože žádné vyrovnání není možné. Tím si udržíte přehled o dokladech.
Kterou možnost zvolíte ? Já už mám vybráno ...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
18. 3. 2011 12:01
Chci se zeptat, když my jako odběratele reklamauje zboží dejme tomu v dubnu provedeme odpříjem ze skladu, reklamace je uznaná v květnu a opravný DD příjde v červnu.
Takže snížím si nárok na odpočet DPH v květnu - vnitřím účetním dokladem a tento snížený nárok bude v přiznání k DPH v květnu.
OTAZKA: Ale když příjde opravný daňový doklad v červnu kde bude sazba DPH 20%, jak budeme sazbu 20% na opravném DD řešit z hlediska zaúčtování? nebudeme mít přece znovu DPH na výstupu..
Děkuji za vysvětlení....