Roční zúčtování daně-zaměstnanec

  • (neregistrovaný)

    11. 4. 2011 12:51

    Dobrý den,

    jaký formulář se prosím vyplňuje, když se dělá zaměstnanci roční zůčtování daně. Posílá se na finanční úřad?
    A ještě bych měla jeden dotaz. Zaměstnanci bylo na základě uplatnění slevy na děti během roku vráceno na daňových bonusech celkem 13.000,-. Nyní přinesl k ročnímu vyúčtování podklady na úroky ze staveb.spoření atd. což dělá cca 30.000,-. Podle mě,když mu bylo vráceno na d.bonusech 13 tisíc, tak už nemá nárok na další slevy na dani, když v podstatě žádné neplatil a bylo mu vráceno.

    Děkuji za radu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 4. 2011 12:58

      Líba (neregistrovaný)

      Re: roční zúčtování daně-zaměstnanec
      Možná máte pravdu, ale lepší by bylo to spočítat. O úroky musíte snížit daňový základ, potom spočítat daň, pak odečíst slevy a nakonec uplatnit daňové zvýhodnění na děti.

      Výpočet si založíte pro případnou kontrolu, nikam ho neposíláte. Letošní zúčtování se projeví až příští rok ve Vyúčtování daně z příjmu ze závislé činnosti.

    • 11. 4. 2011 13:03

      začátečník mzdy (neregistrovaný)

      Re: roční zúčtování daně-zaměstnanec
      *****
      Ještě jednou děkuji za Vaši ochotu.
      Mám ještě zas blbý dotaz :), ale bohužel to zpracovávám poprvé a mám v tom pořádný zmatek.
      Pro ten výpočet se používá nějaký formulář? A co ty částky co snižují základ daně? Ty se nemusí vyplňovat na stranu 4 na prohlášení poplatníka daně ?

    • 11. 4. 2011 13:11

      Líba (neregistrovaný)

      Re: roční zúčtování daně-zaměstnanec
      Ano, jmenuje se to "Výpočet daně a daňového zvýhodnění u daně z příjmů FO..." Určitě to váš program zvládne. Ano, tyto částky se vyplňují na straně 4 prohlášení.

    • 11. 4. 2011 13:12

      Kara (neregistrovaný)

      Re: roční zúčtování daně-zaměstnanec
      No jistěže musí. Musí Vám donést doklad o vlastnictví té nemovitosti (výpis z katastru) nebo doklad o členství v družstvu apod. a úvěrovou smlouvu, kde je uvedený účel úvěru. A potvrzení o zaplacených úrocích - nikde nesmí být pozdější datum vystavení než 15.2.
      Na 3. straně prohlášení dole prohlásí, že úroky neuplatňuje nikdo jiný a na 4. straně ve vpisuje částka.
      Ten formulář, na kterém se vypočítává roční zúčtování se jmenuje Výpočet daně a daňového zvýhodnění...

    • 11. 4. 2011 13:07

      Kara (neregistrovaný)

      Re: roční zúčtování daně-zaměstnanec
      Podle mě určitě teď ještě dostane doplacenou nějakou částku bonusu. Pokud by v průběhu roku dostal takovou částku na bonusu, která se rovná počtu měsíců x počet dětí, tak už by nebylo co doplácet, ale 13tis. se tomuto nerovná.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).