Re: Zprostředk.smlouva - prosím o názory
Zajímavě napsané - hlavně ten oddíl II. - já osobně bych tuto smlouvu asi nepodepsala, kdyby tam ta odměna RK byla dána alespoň % z kupní ceny, toto si dle mého opravdu odporuje a není mi jasné, jak by se to řešilo, pokud by se prodal byt skutečně za těch 880 tis. - no ale realitka by se těch svých min. 50tis. dle mého jen tak nevzdala. Ale to je jen můj názor, nejsem právník a s realitkou moc dobré zkušenosti v rodině nemáme, i když po dlouhých soudních tahanicích v našem případě realitka prohrála, ale dosud nezaplatila, takže asi tak
Re: Zprostředk.smlouva - prosím o názory
>>>Dobrý den,
>>>ve zprostředkovatelské smlouvě s realitní kanceláří
>>>na
>>>prodej nemovitosti (bytu) je uvedeno:
>>>---------------
>>>Oddíl II.
>>>Kupní cena výše jmenovaného bytu, bez provize RK:
>>>- kupní cena: 850.000 Kč
>>>- provize RK bude stanovena po vzájemné dohodě, dle
>>>částky, za kterou se výše jmenovaná nemovitost prodá,
>>>minimálně však 50.000 Kč
>>>- majitel bytu (prodávající) dostane vyplaceno
>>>částku,
>>>která byla stanovena po vzájemné dohodě a ta činí:
>>>850.000 Kč
>>>
>>>Oddíl IV.
>>>Jestliže v důsledku činnosti zprostředkovatele dle
>>>této smlouvy dojde k uzavření kupní smlouvy, náloeží
>>>zprostředkovateli provize ve výši 50.000 Kč z
>>>dohodnuté
>>>kupní ceny nemovitosti uvedené v oddíle II.
>>>------------------
>>>Můj dotaz je - kolik čistého dostane majitel bytu,
>>>pokud se nemovitost prodá např. za 920tis.
>>>(momentálně
>>>je
>>>za tuto cenu v nabídce) a kolik dostane, pokud se byt
>>>prodá např. za 880tis. Kč?
>>>Přijde mi, že ustanovení ve smlouvě si vzájemné
>>>odporují a není zcela jasné, kolik vlastně majitel
>>>dostane... Díky za reakce! L.K.
>>>
>>>
>>>
>je to zmatlanina, jako ostatně mnoho dalších smluv
>jiných RK, s těmi ganunery je lepší vůbec nechodit do
>kontaktu a vše si zařídit sami. Nepodepisujte, pokud
>nebude vše jasně stanoveno, jestliže nemáte vyhnutí bez
>nich byt prodat.