Daňové doklady e-mailem- stanovisko GFŘ

  • 10. 5. 2011 13:35

    našel jsem- jen pro informaci:
    Zákon o DPH zná dvě možnosti vystavení daňového dokladu, přičemž pro elektronickou je vyžadován souhlas odběratele a jsou stanoveny podrobné podmínky. Otázka způsobu předání daňového dokladu mezi odběratelem a dodavatelem není v ZDPH řešena. Generální finanční ředitelství řešilo postup, který se v praxi velmi rozšířil. Strany obchodu si zasílají daňové doklady e-mailem, přestože nejde o vystavení daňového dokladu v elektronické podobě.

    Podle Generálního finančního ředitelství musí strany především zajistit, aby při použití tohoto postupu byly dodrženy požadavky na autenticitu původu dokladu, integritu jeho obsahu a jeho čitelnost. Originální faktura naskenovaná do elektronického PDF formátu a zaslaná e-mailem odběrateli nesplňuje kritéria pro elektronický doklad. Jedná se stále o doklad v papírové podobě. Je však využit způsob doručení dokladu elektronickými prostředky. Podle Generálního finančního ředitelství příjemce musí takový doklad opět vytisknout a nakládat s ním jako s papírovým dokladem.

    Pokud jsou tedy splněny podmínky na pravost a hodnověrnost dokladu, je možné doručení e-mailem považovat za další způsob doručení daňového dokladu. Pokud správce daně shledá u odběratele i u dodavatele shodné doklady, pak by neměl zpochybňovat způsob doručení dokladu. Generální finanční ředitelství doporučuje, aby mezi oběma stranami existovala dohoda o způsobu a pravidlech doručování daňového dokladu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).