Re: Účtování v daňové evidenci
Není stanoveno, jak a co musíte rozlišovat, jde spíš o Vás, abyste věděl. Klasický Peněžní deník rozlišuje třeba výdaje na materiál, mzdy zaměstnanců, provozní režii, nedaňové výdaje a osobní spotřebu. Příjmy pak za zboží, služby. Prostě to, co je pak potřeba vyplnit do daňového přiznání. Takže se řiďte spíš tím, co budete potřebovat při uzavření roku a vyplňování tiskopisů.
Re: Účtování v daňové evidenci
Jste ovlivněn podvojným účetnictvím, nehledejte v DE přílišné složitosti, nikde nic stanoveno není. Mrkněte do Zákona o daních z příjmů, tam pod §7) jsou údaje, které musíte evidovat z hlediska daní (pohledávky, závazky, sklady) a ostatní je jen na Vás. Koukněte na tiskopis daňového přiznání, hlavně tabulka D v příloze č.1, tu musíte vyplnit přiá podání přiznání, takže údaje musíte někde vytáhnout. Jinak kupte třeba SW POHODA, má vedení DE skvěle řešeno.Hezký den
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
10. 5. 2011 14:56
Dobrý den,
jsem začátečník v daňové evidenci. Chci se jen zeptat, musím výdaje a příjmy spojené s podnikáním nějak rozlišovat jako v podvojném účetnictví? když třeba zaplatím za nájem, služby nebo poplatky bance? Můžu to dát prostě všechno jako výdaj bez rozlišení co je režijní atd...? Děkuji.
K.