Re: oprava účetnictví
S tím si nejsem jistá, pokud v r.2007 měli ztrátu. Lhůta pro yvměření se prodlužuje o lhůtu, po kterou je možné tuto ztrátu v následujících letech použít - 5 let( §34) . §38r/2 ZDP.
(2) Lze-li uplatnit daňovou ztrátu nebo její část ve zdaňovacích obdobích následujících po zdaňovacím období, v němž daňová ztráta vznikla, jako položku odčitatelnou od základu daně, lhůta pro vyměření 39c) jak pro zdaňovací období, v němž daňová ztráta vznikla, tak i pro všechna zdaňovací období, za která lze tuto daňovou ztrátu nebo její část uplatnit, končí současně se lhůtou pro vyměření za poslední zdaňovací období, za které lze daňovou ztrátu nebo její část uplatnit. Obdobně se postupuje při uplatnění daňové ztráty (§ 38n odst. 1) při převedení podílového fondu do jiné investiční společnosti nebo při přeměně investičního fondu zaniklého bez provedení likvidace na otevřený podílový fond a dále při uplatnění ztráty po převodu podniku nebo jeho samostatné části, fúzi společností nebo rozdělení společnosti.
Re: oprava účetnictví
Pokud jste je převzala účetnictví jako externí účetní a nejste za minulé roky zodpovědná, doporučuji staré problémy neřešit. Nikdo Vám práci navíc nezaplatí ani za ní nepoděkuje. Naopak. Zvažte to, sama mám velice špatné zkušenosti.
Re: oprava účetnictví
Udělejte mimořádnou dokladovou inventuru k datu, od kterého začínáte účtovat. Zkuste to srovnat v letošním roce s tím, že vše bude podloženo inventurními soupisy podepsanými odpovědnou osobou z firmy.
Nastavte počáteční stavy podle starého účta (nejlépe na analytiku s odlišnou koncovkou, než budete dále sama účtovat). A hned proúčtujte rozdíly.
Re: oprava účetnictví
Myslíte, že by nestálo za to alespoň opravit rok 2010( majitel s opravami souhlasí, respektive by to uvítal, ale nechá to na mně), když se do něj ještě může, abych já letošní rok měla již "čistý"?
Jsou tam opravdu "špeky".Bývalá účetní např. účtovala vratky DPH do výnosů firmy, srovnávala schodek v pokladně zúčtováním do nákladů atd.
Díky za reakce.
Re: oprava účetnictví
Je to podobné, jako když budete opravovat stroj v záruce, a porušíte plombu. Výrobce již dále za stroj neručí a záruka skončila (jen přirovnání).
Přebíráte odpovědnost. Klient se bude domnívat, že všechny chyby, které měla v účetnictví původní účetní, odstraníte. Ne vždy to ale jde.
Doporučuji, pokud se rozhodnete pro opravu, všechny chyby sepsat a přeložit písemně klientovi. Pokud se rozhodne pro opravy, tak raději vše přeúčtovat znova, než opravovat opravnými doklady v původním účetnictví. Alespoň takto jsem to řešila sama.
Pro klienta je to ale zaplacení zpracování jednoho účetnictví 2x.
Re: oprava účetnictví
V tom bude problém, protože budou jiné výkazy.
A to musíte zdůvodnit.
Na nižší daňovou povinnost jen při zjištění nových skutečností.
DŘ mluví sice jasně, ale............
Zatím máme málo informací, co se děje, když je podáno na nižší daňovou povinnost. Zda to přece jen správce daně nevezme.
Ale to je pak průzkum bojem a je to na vás :-)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
12. 5. 2011 14:48
Dobrý den, převzala jsem účetnictví firmy a narazila na pár nejasných účetních operací. Ráda bych měla vše v pořádku, proto potřebuji poradit, kolik let zpět bych měla opravit? Namátkou jsem prošla tři roky zpět a v každém našla pár perliček. Pokud podám na FÚ nová opravená přiznání, očekávám kontrolu. Potřebuji proto vědět, kolik let zpět mohou kontrolovat. Firma má za 2001-2004 ztrátu, 2005 a 2006 zisk(byla odečtena ztráta z předchozích let), 2007 a 2010 opět ztrátu.
Poradíte mi prosím, jak postupovat?
Děkuji