Vystavování účetního dokladu

  • (neregistrovaný)

    26. 5. 2011 20:43

    Dobrý večer, prosím Vás můžu si sama jakoby vystavit příjmový doklad - jakoby fakturu, abych mohla zařadit do účetního programu do ostatních příjmových dokladů doklad s určitou splatností, hlavně teda kvůli tomu, abych měla přehled, co kdy má splatnost a pak i možnost spárovat s úhradou? Mám jen smlouvu o dílo, že měsíčně bude vyplácena nějaká částka, vždy k 5. následujícího měsíce. Můžu napsat třeba dnešní datum, když jsem to dříve zaplatila a nebylo to tam a teď to dopisuju, tak splatnost 5.4. a datum účetního případu 31.3. - když se to týká března? A pak ty další měsíce zase dnešní datum, splatnost 5.5. účetní datum 30.4., potom splatnost 5.6. datum vystavení dnešní, datum účetního případu 31.5.2011, potom dnešní datum vystavení, datum splatnosti 5.7., datum účetního případu 30.6.2011 atd.? A zaúčtovaný to budu mít 518/378. Není to proti nějakým předpisům. Děkuji za radu.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 27. 5. 2011 6:39

      EvaC (neregistrovaný)

      Re: Vystavování účetního dokladu
      Ten Váš dodavatel Vám nebude vystavovat žádné faktury?
      Pokud chcete jen pro Vaši kontrolu, že by měla proběhnout nějaká platba, tak bych dala jako "zálohovou fakturu" o které se neúčtuje, ale vidíte ji jako budoucí platbu. Ale pokud je Váš obchodní partner podnikatel, nebo firma, tak by určitě fakturu vystavit měl.

    • 27. 5. 2011 7:52

      alen1 (neregistrovaný)

      Re: Vystavování účetního dokladu
      Pokud máte smlouvu o dílo s daty např. dílčího plnění a částkou plnění k datu, můžete to navést jako ostatní závazek.
      Nevidím ustanovení - jak to v té smlouvě o dílo máte specifikováno.
      Tak získíte přehled o platbách a termínech.

    • 27. 5. 2011 8:37

      Blanka0001 (neregistrovaný)

      Re: Vystavování účetního dokladu
      Ve smlouvě máme, odběratel se zavazuje uhradit dodavateli za zajištěnou dopravu měsíční částku 300,-- Kč v případě, že doprava byla uskutečněna. Platby budou prováděny měsíčně na účet dodavatele... v termínu do 5. dne následujícího měsíce.
      Tak si mohu do knihy ostatních závazků zapsat třeba už 2.1.2011 až do konce roku předpisy na toto? S tím, že u všech budu mít datum přijetí dokladu 2.1.2011, splatnost dle měsíců a účetní případ vždy k poslednímu měsíci (31.1.2011, 28.2.2011,31.3.2011 atd.) aby se mi to správně zaúčtovalo měsíčně? K dokladu přiložím kopii smlouvy o dílo. Když se doprava neuskuteční, tak přepíšu na nulu a napíšu neuskutečněno. Jde to takhle? A nebo musím mít u všech dokladů datum přijetí na začátku toho příslušného měsíce? Ale pak bych to asi takhle psát nemohla, protože bych měla datumy na přeskáčku všelijak, jak mi co přijde. A účtuji to správně 518/378? Děkuji za rady a odpovědi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).