Náklady exekuce - kdy zachytit v účtu

  • (neregistrovaný)

    30. 5. 2011 14:05

    Dobrý den, prosím o radu: Kdy zachytit v účetnictví náklady exekuce, když přijde platební příkaz (tam jsou náklady rozepsány) nebo až po zaplacení? Předem děkuji Jitka

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 31. 5. 2011 15:22

      JH Jitka (neregistrovaný)

      Re: Náklady exekuce - kdy zachytit v účt
      Jsme povinný, ale zajímalo by mě to i z druhé strany.
      Děkuji

    • 1. 6. 2011 12:10

      r (neregistrovaný)

      Re: Náklady exekuce - kdy zachytit v účt
      Vzhledem k tomu, že účetnictví má být věrným obrazemj situace firmy, musíte účtovat o nákladech exekuce již jako o předpisu z platebního rozkazu (ke dni nabytí právní moci).
      Z pohledu povinného jsou tyto náklady, jak zřejmě víte, nedaňové.

      Pokud by tyto náklady musel hradit věřitel (v případě, že se tak smluvně zavázal exekutorovi, protože jinak vždy hradí tyto náklady povinný), pak jsou u něj daňovým výdajem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).