Nákup tiskárny-zaúčtování

  • (neregistrovaný)

    8. 6. 2011 14:34

    Firma koupila multifunkční tiskárnu cena 66 595Kč bez DPH. Omylem jsem jí dala celou do nákladů a odvedla DPH za duben. Je mi jasné, že budeme muset podat dodatečné DPH. Ale nevím jak tiskárnu zaúčtovat + jak odpisy. Ve FaP zaúčtuji 028/321 celou částku + celé DPH? Lze odepisovat pouze 1rok měsíčně 2775Kč?A účtuji 551/088. Jsem z toho celá zmatená, účetní onemocněla a nechala mě v tom. Prosím moc o pomoc, zašlu popřípadně i mail. Děkuji moc.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 6. 2011 14:42

      pet.1 (neregistrovaný)

      Re: nákup tiskárny-zaúčtování
      zařadíte do hmotného majetku : 042/321
      343/321
      022/042

      DPH uplatníte celé v měsíci 4/2011 to jste udělala dobře.
      zařadíte tuším do 2.odpis.skupiny - odpis 5 let
      - měsíčně účetní odpisy 551/082
      - ročně daňové (zrychlené, rovnoměrné na rozhodnutí úč.jednotky)

    • 8. 6. 2011 14:49

      zdeni (neregistrovaný)

      Re: nákup tiskárny-zaúčtování
      Děkuji, tak alespoň odvod DPH je v pořádku, toho jsem se nejvíc bála, akorát doklad přeúčtuji a doladím ty odpisy.

    • 8. 6. 2011 15:28

      pet.1 (neregistrovaný)

      Re: nákup tiskárny-zaúčtování
      Mezi daňovými a účetními odpisy bude na konci roku rozdíl - ten uvedete až v daňovém přiznání.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).