Hlavní navigace

Prosím paní Janu N. - DPH

• (neregistrovaný) 217.169.184.---

10. 6. 2011 12:41

Dobrý den paní Jano,
    obracím se na Vás s prosbou o radu. Byla jsem dlouhou dobu na mateřské a teď jsem se vrátila ke svému povolání účetní a jsem jak v Jiříkovým vidění. Studuji net a snažím se dostat se do obrazu.

Naše firma se zabývá výrobou, prodejem a servisem vzduchotechniky po celém světě. My plátci občas fakturujeme za různé služby – např. revize vzduchotechnických rozvodů v budovách. Uvedu konkrétní případ – revize vzduch. rozvodů v budově v Maďarsku, odběratelem je maďarská firma (plátce). Fakturujeme takto – bez DPH, místo plnění je v Maďarsku (práce na nemovitosti), do přiznání uvádíme na ř. 21 a do SH.

Po přečtení diskuzí jsem ale nabyla dojmu, že náš postup je špatný a že takovouto službu bychom měli uvádět do ř. 26 a ne do SH( §10). Je moje domněnka správná? Pokud ANO jak máme postupovat? Řadu měsíců to děláme tak, jak jsem popsala výše. Máme provést nějakou opravu?

Jak by to bylo prosím v případě, že bychom např. v Maďarsku opravovali motor ventilátoru u vzduchotechniky? Jednalo by se o službu podle § 10 nebo podle § 9 a tedy do SH a ř. 21?

Prosím, prosím až budete mít chvliličku čas, poraďte mi.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 6. 2011 13:15

Jana N. (neregistrovaný) 195.5.186.---

Re: Prosím paní Janu N. - DPH
      domnívám se, že místo plnění při službě na nemovitosti je tam, kde se nemovitost nachází. já bych tedy uvedla do ř. 26 a nepodávala
      souhrnné hlášení.
      pokud se jedná o klasickou službu nevztahující se k nemovitosti,
      pak bych fakturovala také bez daně do ř. 21 a podala souhrnné hlášení. samozřejmě za předpokladu, plátce fakturuje plátci.
      Dodatek - ř. 21 = § 102/1/d = služby poskytnuté dle § 9/1 /ne tedy práce na nemovitosti/ = podání souhrnného hlášení
      opravu motoru ventilátoru bych dala spíše dle § 9

• 10. 6. 2011 13:20

kulíšek (neregistrovaný) 217.169.184.---