Re: zápočet - předepsaná forma?
Myslím, že žádnou "formální" předepsanou úpravu zápočet nemá.
Podstatou "ideálního" zápočtu je definovat konkrétní závazek s konkrétní pohledávkou a vyčíslit rozdíl k úhradě, s datumem a podpisem obou stran.
Ve Vašem případě bych chtěla nějaké lejstro o tom, že faktura je stornovaná. Za druhé novou, správnou fakturu. Rozdíl vyčíslit a vyrovnat, nejedná se o zápočet v pravém slova smyslu. Opravu úhrady a vyrovnáni přeplatku / nedoplatku.
Popsat situaci na papír a nechat podepsat.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
22. 6. 2011 14:00
Dobrý den,
dnes mi přišel e-mail se zápočtem. Je v něm konkrétně napsáno:
Dobrý den,
sděluji vám, že na učte xxx zasíláme částku xyz, VS OOO. Jedná se o rozdím mezi zaplaceno, ale stornovanou fa abc a platnou fa VS DSE. tímto je fa DSE uhrazena.
Přeji pěkný den
podpis
Myslím si, že takováhle forma zápočtu není možná. Zaprvé nemám stornovanou fakturu o které píše a navíc musím zápočet potvrdit. Nejde mi to do hlavy, kdyby si něko na seznamu zařídil nějaký mail a tohle mi poslal, tak to přece nelze před FÚ jako zápočet obhájit. Nevím co s tím, budu ráda za každý názor.