Re: Zrušení penz. připojištění
Když zaměstnanec, ptz.člověk zruší předčasně penzijní poj. tak mu pojišťovna vyplatí jeho měsíční příspěvky, taky příspěvky 3.strany zaměstnavatele, strhne mu akorát státní příspěvky (těch max.150 měsíčně, teda za každý rok 1.800, jestli si přispíval 500 Kč z "vlastní kapsy") a strhne si nějaké zanedbatelné výnosy k tomu.
V zásadě je příspěvek od zaměstnavatele dobrý bonus, který zůstane i po zrušení smlouvy. Jak zaměstnanci k výplatě, tak zaměstnavateli v nákladech :-) Tak jsem to tedy pochopila, zrušit to teprve plánuji, takže z mé strnay teorie, nejsem mzdová účetní :-)
Re: Zrušení penz. připojištění
Ano, jestli bylo uplatněno jako odčitatelná položka ze základu daně tak se samozřejmě opravuje dodatečným, toho si je paní vědoma. . . jak jsem pochopila, otázka je co s tím "bonusem" od zaměstnavatele
Re: příspěvky zaměstnavatel 15% srážková
>>>Dobrý den, přispíváme zaměstnancům na penz.
>>>připojištění. Již mi bylo zde na fóru odpovězeno, že
>>>pokud
>>>zaměstnanec zruší smlouvu, firmy se to netýká (tedy
>>>kromě
>>>pozastavení příspěvků). Ale jak je to u zaměstnance?
>>>Je
>>>vše v "režii" penzijního fondu nebo musí zaměstnanec
>>>nějakým způsobem dodanit příspěvky od zaměstnavatele?
>>>Je mi jasné, že vlastní příspěvky, o které si
>>>ponižoval
>>>roční základy daně, dodanit musí, ale co s těmi
>>>příspěvky od zaměstnavatele?
>>>Děkuji předem za odpověď.
>>
>>Při předčasném zrušení penzijního připojištění je z
>>celého příspěvku zaměstnavatele sražena srážková daň
>>15%
>>§36/2s a §8 ZDP
>
>Ano zdaní se 15%, ale to už zaměstnanec dostane čisté
>od pojišťovny. Takže dál s tím nic nedělá (s příspěvky
>od zaměstnavatele).
Re: příspěvky zaměstnavatel 15% srážková
Ano a pokud odečítal od základu daně své vlastní příspěvky, pak dodaňuje všechny uplatněné odpočty ve svém daňovém přiznání a to za zdaňovací období, ve kterém porušil podmínky - tj. ukončil předčasně.