Hlavní navigace

Reklamace - převzetí poškozené zásilky

  • (neregistrovaný)

    24. 6. 2011 15:39

    Prosím o radu. Objednala jsem si z internetového obchodu domek (přepravku) na výstavy pro psa za více jak 3 tis. Zásilku mi předal dopravce. Balík byl poškozen, pomuchlán. Prostě celá krabice natrhaná. Na nejhorších místech jsem koukla skrz díru, jestli je domek ok a bylo vše v pořádku. Zásilku jsem tedy převzala. Ihned jsem to vybalila a zjistila, že na spodní straně domku je trhlina. V místě trhliny nebyla krabice nijak výrazně poškozená. Okamžitě jsem to volala (psala, už nevím) prodejci. Ten to chtěl nafotit, což jsem učinila a prodejce mi domluvil na další den zase přepravu zpět.
    Zkrátím to: nyní jsem si doslova vydupala nějaké řešení a to je to, že přepravce s výrobcem házejí vinu jeden na druhého a výsledkem je to, že já jsem neměla poškozenou zásilku převzít, tudíž mi poškozený domek vrátí tak, jak je....
    Jak se bránit?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 6. 2011 18:26

      ... (neregistrovaný)

      Re: Reklamace - převzetí poškozené zásil
      Za vady odpovídá přepravce až do vydání zásilky. Pokud jste podepsala protokol o převzetí bez výhrad, leží důkazní břemeno vzniku vady výrobku před převzetím, na vás. Mrkněte do §769 OZ.
      http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h12.aspx

    • 24. 6. 2011 18:48

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Reklamace - převzetí poškozené zásil
      Co to je s prominutím za blbost? A co skryté vady? To si mám jako rozbalit každý balík před dopravcem a překontrolovat? V místě, kde je domek poškozen, vada na obalu nebyla, to stejné při reklamaci shledal dopravce.
      To se vážně nemůže člověk nijak bránit?! Tři tisíce pro mě nejsou malé peníze na to abych nad tím mávla rukou. Někdo tu vadu způsobil a já to rozhodně nebyla. Vadu jsem nahlásila prodejci ihned po zjištění (tj. asi do půl hodiny) a ten to nahlásil dopravci.

      Jeslti je tedy chyba u výrobce, prodejce nebo dopravce, to nevím, ale u mě rozhodně ne. Proč to má odnést zákazník?

    • 24. 6. 2011 19:16

      ... (neregistrovaný)

      Re: Reklamace - převzetí poškozené zásil
      "V praxi se můžete setkat buď s tím, že již samotný balík je zjevně poškozený, nebo je zásilka sice na první pohled v pořádku, ale po rozbalení zjistíte, že výrobek je rozbitý a zjevně poničený nesprávnou manipulací při dopravě.
      V prvním případě je postup jednodušší. Poškozený balík totiž můžete odmítnout převzít. Takový postup je nejrozumnější volbou a doporučují jej i provozovatelé e-shopů. Pokud se vám ale zdá, že poškození balíku je jenom kosmetické, můžete risknout jeho převzetí. V takovém případě však řidiče vždy požádejte, aby informaci o poškození zapsal do takzvaného listu řidiče; odborně se tomu říká převzetí zásilky s výhradou. Rozhodně vám doporučujeme, abyste zásilku rozbalila okamžitě a před řidičem. Jestliže zjistíte, že je zboží poškozené, trvejte na okamžitém sepsání škodního protokolu."

    • 24. 6. 2011 19:17

      ... (neregistrovaný)

      Re: Reklamace - převzetí poškozené zásil
      "Komplikovanější situace nastane, když je balík na první pohled v pořádku a teprve doma po jeho rozbalení zjistíte, že zboží cestu nepřestálo bez úhony, například proto, že zásilka někomu během manipulace upadla na zem. V takovém případě vás čeká několik otravných kroků. Většinou totiž nejste tím, kdo může uplatnit reklamaci, protože ji vyřizuje subjekt, který s přepravcem uzavřel smlouvu – tedy obvykle e-shop. Vaší nemilou povinností je tedy bez zbytečných průtahů sepsat s přepravní společností zápis o škodě. Pokud je jí Česká pošta, máte na to dva dny, u soukromých přepravců to někdy bývají tři dny. Ke zhotovení zápisu se v případě České pošty musíte dostavit osobně na pobočku, soukromé – tedy normální společnosti, jakými je například PPL nebo DPD, umožňují zápis vyřídit on-line. Vřele vám doporučujeme, abyste si uschovala původní obal, a je také rozumné, když po rozbalení zásilky a zjištění škody pořídíte fotografickou dokumentaci.
      Tím ale vaše trable ještě nekončí, protože musíte zároveň – a také bezodkladně – zboží reklamovat v e-shopu, ve kterém jste nakupovala. Obchod pak zpětně reklamaci uplatní u přepravní firmy. Výsledek jejich dohody už vás naštěstí nemusí zajímat. Občanský zákoník totiž jasně říká, že máte nárok na opravu nebo výměnu vadného zboží, protože podle jeho pravidel obchod vždy ručí za to, že prodá bezvadný a funkční výrobek."

    • 24. 6. 2011 20:19

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Reklamace - převzetí poškozené zásil
      Takže to znamená, že když jsem ihned informovala prodejce o vadě, on to hlásil přepravci atd., tak jak to dopadne, už mě nezajímá? Prodejce tvrdí, že tak, jak to obdržel od výrobce, to prodal - výrobce, jehož vyjádření ještě v ruce nemám, říká, že to bylo přepravou a dokumentuje fotkama, dopravce říká, že to přepravou nebylo a rovněž dokumentuje fotkama...Takže obě strany reklamaci neuznali. A prodejce mě v tom v podstatě nechává....

    • 24. 6. 2011 21:10

      ... (neregistrovaný)

      Re: Reklamace - převzetí poškozené zásil
      Text, který jsem postnul, jsem zkopíroval z Googlu, chybí v něm odkazy na právní předpisy, tak vám reklamaci u přepravy snad někdo znalejší vysvětlí odborněji. Obecně platí, že reklamujete u prodejce a problémy, které má s výrobcem vás nezajímají. Jste na omylu, pokud se domníváte, že zavoláním prodejci jste uplatnila reklamaci.

    • 24. 6. 2011 21:19

      LenkaN (neregistrovaný)

      Re: Reklamace - převzetí poškozené zásil
      Posílala jsem mu fotky na jeho přání a on už pak sám zařídil, že si přepravní služba následující den zásilku zase vyzvedla....
      S reklamacema mám vcelku zkušenost, ale nikdy se mi nestalo, že bych dostala takto poškozenou věc (nefunkční, to ano). Ostatně já jsem nechtěla zboží reklamovat, já ho chtěla vyměnit za bezvadný.
      Jak bych tedy nyní měla postupovat?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).