Reklamace bank. transakce-obchodní praxe

  • (neregistrovaný)

    7. 7. 2011 11:06

    Mám odběratele, který měl před měsícem zaplatit (dohodnutá splatnost). Když nezaplatil, úhradu jsem upomínal - sdělil mi, že příkaz podal a platba z jeho účtu odešla.

    Dohodli jsme se, že podá u své banky reklamaci - reklamaci měl prý podat před 2 týdny.

    Vzhledem k jeho chování, resp. mlčení (upomínal jsem desetkrát, emailem i telefonicky), se mi spíše zdá, že nezaplatil (s neplatiči už mám zkušenost a vím, že dokáží vymyslet rozličné výmluvy). Zaráží mě například, že ignoruje mé opakované žádosti o zaslání kopie příkazu k úhradě, kterou lze snadno stáhnout z elektronického bankovnictví (otázka 1 minuty), stačil by mi i screenshot, PDF nebo HTML verze.

    Nechci ale zbytečně vyvolávat nedůvěru, třeba říká pravdu, a pak bych vypadal jako hlupák já.

    Mám 2 otázky:

    1) jak dlouho trvá reklamace bankovní transakce, není 2 týdny už dlouho? (i když tento týden do reklamace spadly státní svátky)

    2) pokud se ukáže, že platbu skutečně odeslal, ale že jeho banka udělala chybu (případně on chybně napsal číslo účtu příjemce), mám uplatnit úrok z prodlení? Jaké jsou v tomto ohledu obchodní zvyklosti?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 8. 7. 2011 22:43

      Sx (neregistrovaný)

      Re: Reklamace bank. transakce-obchodní p
      Je velice pravděpodobné, že Vám prostě nezaplatil. Takže budete rád, když z něj dostanete peníze a nebudete řešit úroky z prodlení. Ale možná se budete kvůli neúhradě soudit, a v tom případě je časté vyčíslit i úroky z prodlení.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).