Hlavní navigace

DPP - student

• (neregistrovaný) 82.209.8.---

11. 7. 2011 17:23

1.Vrací se daně, když jsem student a pracuju na DPP?
    2. Podepsal jsem smlouvu na DPP a nebylo tam nic o nočních příplatcích. Personalistka mě ujistila, že noční příplatky dostanu. Když jsem ji řekl, že u DPP to ze zákona není, tak mě opravila a řekla, že stoprpcentně dostanu příplatek. Mám na to 30 svědků. Žádný příplatek jsme nedostali a každý přišel cca o 800, když sečtu brigádníky, tak to dělá asi 40 000. Asistentka se omluvila, že to je její chyba a že se řídí podle zákoníku práce. Co s tím?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 11. 7. 2011 18:27

xJ (neregistrovaný) 213.192.2.---

Re: DPP - student
      Co s tím? Teď už asi nic, když to nemáte sjednané v dohodě. Leda pokud by to do dohody dali dodatečně.
      Co se týká daní, tak podepiště prohlášení poplatníka a uplatní se vám v každém měsíci sleva na poplatníka. U DPP při podepsaném prohlášení se do výše měsíční odměny cca 13100,- Kč nebude platit žádná dań. Pokud by byla odměna vyšší, můžete požádat zaměstnavatele o roční zúčtování a zaplacená dań se vám vrátí, případně si můžete podat daňové přiznání.

• 12. 7. 2011 12:41

Radek Svoboda (neregistrovaný) 82.209.8.---

Prohlášení poplatníka jsem podepsal a odevzdal potvrzení o studiu. Na výplatě mi strhli i tak daň cca 15%.

• 12. 7. 2011 12:46

V. (neregistrovaný) 77.240.96.---

15% z hrubé mzdy?
      V tom případě zajděte na mzdové oddělení a zeptejte se přímo.

• 13. 7. 2011 16:34

Radek Svoboda (neregistrovaný) 82.209.8.---

Dobrý den.
      Na mzdovém oddělení mi řekli, že se mi nevrací daně, protože: "Smlouvu jste měl až na konci měsíce, kdy jste odpracoval pouze 4 dny, v dalším měsíci by vám to už mělo vyjít." Potom jsem se ptal dál a dozvěděl jsem se, že "mělo by vám to vyjít" znamená, že určitě za příští měsíc mi daně brát nebudou a když ano, tak jen malé procento. (zajímavé...)