Zápočet v daňové evidenci

  • (neregistrovaný)

    18. 7. 2011 16:25

    Dobrý den,

    začínám s DE a mám tu teď malý problém. Pořádali jsme akci, na které se vybíralo vstupné. Vstupné činilo dohromady 25tis Kč. Nájem plochy činil 26tis Kč. Polovinu nájmu nám zaplatila druhá firma, s kterou jsme akci pořádali. Celá faktura za nájem 26tis je psaná na nás, ale je od ní odečtena záloha 13tis Kč, kterou zaplatila druhá firma. (máme s ní uzavřenu smlouvu, že zaplatí polovinu nájmu a z případného zisku firmě náleží 30%, ale zisk nebyl žádný.) Budu to mít zapsané dobře, když 25tis dám jako zisk celé akce do příjmů a 13tis, které skutečně platíme my, jakonáklad do výdajů a těch 13tis, které nám zaplatila ta druhá firma provedu formou zápočtu a nebudu uvádět ani v příjmech a výdajích?

    Děkuji za rady.
    Klára

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 7. 2011 21:29

      Ing.Radovan Vohralík (neregistrovaný)

      Re: zápočet v daňové evidenci
      Dobrý den, v D.E. je nutné při vzájemném zápočtu platbu závazků i pohledávek uvést do evidence. Jen 2 důvody, proč to tak je: příjem, který byste obdržela by se nezapočetl u neplátce DPH do obratu pro vznik plátcovství a pohledávka by se při nezapsání do evidence nemohla spárovat s platbou.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).