Re: uplatněná 2x sleva na poplatníka
Jelikož jste na to přišla, řešila bych to přepočtem mzdy za červen bez slevy a vyrovnala v červencové výplatě. I když by jste se to nedozvěděla, byl by zaměstnanec podat roční zúčtování z titulu 2 zaměstnání součastně a zde by vyšel najevo tento problém a zaměstnanec by daň doplatil FÚ.
Re: uplatněná 2x sleva na poplatníka
Jak mohl jako nezaměstnaný čerpat dovolenou?
A jsme u problému, který je zde často přetřásán. Dát nebo nedat zam-ci, který podepíše daň. prohl., ale nastoupí v průběhu měsíce tento 1. měsíc slevu? Zastánci - nedávat jsou zde často peskováni, že člověk ví, co podepisuje, takže si za to odpovídá. Jenže, jak praxe ukazuje, nakonec to odnese MÚ, které přibývá práce, protože musí vše dát do pořádku. A teď co s tím, když už není Váš zam-ec, že?
Re: uplatněná 2x sleva na poplatníka
On mi řekl, že je nezaměstnaný, ale vybíral si dovolenou, on prostě už nebral že je u bývalé firmy zaměstnán. také to nechápu. je tedy možné že bych si vypočítala mzdu za červen bez uplatnění slevy a v červenci mu rozdíl srazila. mzdy za červenec jsem ještě naštěstí nikam neposlala, takže bych to opravit mohla.
Re: uplatněná 2x sleva na poplatníka
takže když měl za červen 14.820 v hrubém a v čistém to vyšlo 14555. (odvedl pouze 255 zbytek byla sleva na poplatníka 1970) když to opravím v červenci kde má hrubou mzdu 6000 kč v tomto měsící už mohu uplatnit slevu 1970 takže by měl v čistém celých 6000. ale když mu odečtu slevu na poplatníka z minulého měsíce tak bude mít v čistém 4.030Kč ale těch odečtených 1970 v červenci by se měli odvést finančnímu úřadu, že i když vlastně v tom červenci bude mít uplatněnou slevu ale zárověn strženou slevu. děkuji za trpělivost dnes už mě hlava nic nebere.
Re: uplatněná 2x sleva na poplatníka
musíte spočítat znovu (někde na papír) výplatu za červen, tak jak má být a tento rozdíl pak zavedete do mzdy za červenec a ten papír, kde to máte spočítané (i s poznámkami) si uložíte a pak připevníte ke mzdovému listu (protože za pár dnů/měsíců už nebudete vědět proč jste tu opravu dělala)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
11. 8. 2011 8:30
Dobrý den mám problém se kterým si nevím rady. v červnu jsme uzavřeli DPP od 2.6.2011 do 31.7.2011. zaměstnanec mi sdělil, že je nezaměstnaný, takže jsem mu dala na podpis prohlášení poplatníka. v odměně za červen jsem mu tedy uplatnila slevu na poplatníka. Včera jsem se dozvěděla, že v červnu sice do práce nechodil, ale že si vybíral dovolenou, takže zápočtový list má až k 30.6.2011, tzn. v červnu měl dvakrát uplatněnou slevu na poplatníka. poradíte co s tím mám teď udělat. děkuji mockrát za pomoc