Hlavní navigace

DOFA loni a přijatý DBPS k letos?

  • 88.103.199.---

    11. 8. 2011 23:19

    Dobrý večer,

    asi hledám problém, kde není, ale moc Vás prosím o radu, mám tu poprvé přijatý dobropis, který byl vystavený letos, ale patří k faktuře za nákup služeb z loňského roku. Ale teď si nejsem jistá, jakým způsobem to budu účtovat? Normálně, jako kdyby přišel jakýkoliv jiný letos vystavený dobropis k faktuře z letošního roku, nebo se to bude účtovat jinak?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 12. 8. 2011 9:04

      V. (neregistrovaný) 77.240.96.---

      Re: DOFA loni a přijatý DBPS k letos?
      Jednalo se o vrácené služby? O nyní uznanou reklamaci?
      Snažím se, aby podobné dobropisy byly v zaúčtovány v tom období, ve kterém bylo i původní plnění. Pokud se něco reklamuje a není k dispozici dobropis, účuji k 31.12. dohadnou položku.

    • 21. 8. 2011 12:00

      Misulacek

      Re: DOFA loni a přijatý DBPS k letos?
      Jednalo se o vrácené služby? O nyní uznanou
      >reklamaci?
      >Snažím se, aby podobné dobropisy byly v zaúčtovány v
      >tom období, ve kterém bylo i původní plnění. Pokud se
      >něco reklamuje a není k dispozici dobropis, účuji k
      >31.12. dohadnou položku.

      Dobrý den, děkuji moc za odpověď.

      On je to celý takový guláš a problém je v tom, že nezjistím, jak byla účtovaná třeba ta původní faktura, bývalá účetní nám totiž nenechala jednu jedinou sestavu účetního deníku, ani na doklady si nedělala poznámky a inventura účtů, tak ta už vůbec není. Máme jen kopii přiznání k dani z příjmů s rozvahou a výsledovkou, ale v podobě, v jaké se poslala v březnu na FU, tedy v tisících a ještě podávala zjednodušenou verzi. Pak ještě kopie přiznání DPH se soupisem příslušných dokladů, které tam zařadila, ale zjistila jsem, že ne všechny doklady byly počítány do DPH, takže myslím, že třeba o nich ani neúčtovala. A já, nová účetní této firmy, z toho teď mám nějak "vybruslit". :(

      Já teď vůbec nevím, jestli mě správně pochopíte, ale ono nešlo ani tak o reklamaci. Šlo službu, která byla vykonávaná částečně v roce 2010, ale i ve 2011, a dodavatel to napsal všechno na jeden doklad a ani tam nerozlišil jednotlivá období. Ale ta služba za rok 2011 se pak zrušila a naše firma ji už dál pro toto období nevyužila a oni na to období za rok 2011 pak vystavili dobropis. Teď nevím, jestli neplácám kraviny, protože s takovým případem nemám ještě dost zkušeností, ale neměla být ta původní faktura časově rozlišena na náklady roku 2010 a pak to, co bude v roce 2011, bude až v nákladech roku 2011, a podle toho pak proúčtovat i ten dobropis za 2011?

      Děkuji moc, Míša.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).