Re: Maintenance - účtování
Lišit se mohou, ale pokud máte písemný posudek od auditora, tak bych doporučila, abyste se jím řídili. Protože auditor se vyjadřuje ke způsobu vedení a správnosti Vašeho účetnictví, ne úředník z FÚ.
Jen pro zajímavost - jaký je názor auditora?
Re: Maintenance - účtování
Firma vlastní licence na informační systém(zavedeno v
dlouhodobém nehmotném majetku). V rámci ročního
poplatku za údržbu=maintenance je uvedena možnost stažení
nových verzí tohoto systému...je v tom jakoby
předplacený UPGRADE, který můžeme a nemusíme
využít...vše účtujeme do nákladů...jak účtovat v případě, že
využiju
možnosti UPGRADu a nainstaluji novou verzi
systému...jelikož jde o IS pro velkou fabriku, tak
cena Upgradu by
zajisté překročila hranici 60000,-Kč, pokud by byla
účtována samostatně...ale co s tím, když je vše
předplaceno formou ročního maintenace ? Musím nějakým
způsobem
vyčlenit z ročního poplatku nějakou částku a účtovat
o
TZ SW, tím pádem navýšit cenu dlouhodobého majetku -
informačního systému ? Může mi v tomto případě FÚ
napadnout účtování celého ročního poplatku do
nákladů,
aniž
bych cokoliv účtoval jako TZ SW ?
>Jedná se u upgrade nebo o update (udržovací aktualizace)?
>Bez znalosti smlouvy nelze na dálku poradit. Jste
>auditovaná společnost? Doporučila bych
>konzultaci s
>Vaším auditorem.
Máme audit, ale i názory auditorů a úředníků z FÚ se
mohou lišit...a samozřejmě mluvím o upgradu -
přechodu
na vyšší verzi.
>Lišit se mohou, ale pokud máte písemný posudek od
>auditora, tak bych doporučila, abyste se jím řídili.
>Protože auditor se vyjadřuje ke způsobu vedení a správnosti
>Vašeho účetnictví, ne úředník z FÚ.
>Jen pro zajímavost - jaký je názor auditora?
>
Neptali jsme se..:o)))...píšu dotaz,abych zjistil, jak se to dělá v praxi v jiných firmách...asi větších firmách...celá akce je zhruba v řádu miliónů a naše IT chce domluvit s dodavatelskou firmou takovou fakturaci, aby většina z toho skončila v režii jako školení...tak se ptám, protože nevím,jak se to řeší, když možnost Upgradu je již placena formou ročního udržovacího poplatku...vždy je lepší odpověď z praxe, když už třeba firma se stejným problémem prošla i finanční kontrolou...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
25. 8. 2011 15:08
Firma vlastní licence na informační systém(zavedeno v dlouhodobém nehmotném majetku). V rámci ročního poplatku za údržbu=maintenance je uvedena možnost stažení nových verzí tohoto systému...je v tom jakoby předplacený UPGRADE, který můžeme a nemusíme využít...vše účtujeme do nákladů...jak účtovat v případě, že využiju možnosti UPGRADu a nainstaluji novou verzi systému...jelikož jde o IS pro velkou fabriku, tak cena Upgradu by zajisté překročila hranici 60000,-Kč, pokud by byla účtována samostatně...ale co s tím, když je vše předplaceno formou ročního maintenace ? Musím nějakým způsobem vyčlenit z ročního poplatku nějakou částku a účtovat o TZ SW, tím pádem navýšit cenu dlouhodobého majetku - informačního systému ? Může mi v tomto případě FÚ napadnout účtování celého ročního poplatku do nákladů, aniž bych cokoliv účtoval jako TZ SW ?