Hlavní navigace

Maintenance - účtování

  • (neregistrovaný) 80.188.167.---

    25. 8. 2011 15:08

    Firma vlastní licence na informační systém(zavedeno v dlouhodobém nehmotném majetku). V rámci ročního poplatku za údržbu=maintenance je uvedena možnost stažení nových verzí tohoto systému...je v tom jakoby předplacený UPGRADE, který můžeme a nemusíme využít...vše účtujeme do nákladů...jak účtovat v případě, že využiju možnosti UPGRADu a nainstaluji novou verzi systému...jelikož jde o IS pro velkou fabriku, tak cena Upgradu by zajisté překročila hranici 60000,-Kč, pokud by byla účtována samostatně...ale co s tím, když je vše předplaceno formou ročního maintenace ? Musím nějakým způsobem vyčlenit z ročního poplatku nějakou částku a účtovat o TZ SW, tím pádem navýšit cenu dlouhodobého majetku - informačního systému ? Může mi v tomto případě FÚ napadnout účtování celého ročního poplatku do nákladů, aniž bych cokoliv účtoval jako TZ SW ?

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 8. 2011 16:50

      V. (neregistrovaný) 77.240.96.---

      Re: Maintenance - účtování
      Jedná se u upgrade (přechod ze starších verzí softwaru na novější) nebo o update (udržovací aktualizace)? Bez znalosti smlouvy nelze na dálku poradit. Jste auditovaná společnost? Pokud ano, doporučila bych konzultaci s Vaším auditorem.

    • 26. 8. 2011 6:52

      Crt (neregistrovaný) 80.188.167.---

      Re: Maintenance - účtování
      Máme audit, ale i názory auditorů a úředníků z FÚ se mohou lišit...a samozřejmě mluvím o upgradu - přechodu na vyšší verzi.

    • 26. 8. 2011 8:16

      V. (neregistrovaný) 77.240.96.---

      Re: Maintenance - účtování
      Lišit se mohou, ale pokud máte písemný posudek od auditora, tak bych doporučila, abyste se jím řídili. Protože auditor se vyjadřuje ke způsobu vedení a správnosti Vašeho účetnictví, ne úředník z FÚ.
      Jen pro zajímavost - jaký je názor auditora?

    • 26. 8. 2011 9:11

      Crt (neregistrovaný) 80.188.167.---

      Re: Maintenance - účtování
      Firma vlastní licence na informační systém(zavedeno v
      dlouhodobém nehmotném majetku). V rámci ročního
      poplatku za údržbu=maintenance je uvedena možnost stažení
      nových verzí tohoto systému...je v tom jakoby
      předplacený UPGRADE, který můžeme a nemusíme
      využít...vše účtujeme do nákladů...jak účtovat v případě, že
      využiju
      možnosti UPGRADu a nainstaluji novou verzi
      systému...jelikož jde o IS pro velkou fabriku, tak
      cena Upgradu by
      zajisté překročila hranici 60000,-Kč, pokud by byla
      účtována samostatně...ale co s tím, když je vše
      předplaceno formou ročního maintenace ? Musím nějakým
      způsobem
      vyčlenit z ročního poplatku nějakou částku a účtovat
      o
      TZ SW, tím pádem navýšit cenu dlouhodobého majetku -
      informačního systému ? Může mi v tomto případě FÚ
      napadnout účtování celého ročního poplatku do
      nákladů,
      aniž
      bych cokoliv účtoval jako TZ SW ?

      >Jedná se u upgrade nebo o update (udržovací aktualizace)?
      >Bez znalosti smlouvy nelze na dálku poradit. Jste
      >auditovaná společnost? Doporučila bych
      >konzultaci s
      >Vaším auditorem.

      Máme audit, ale i názory auditorů a úředníků z FÚ se
      mohou lišit...a samozřejmě mluvím o upgradu -
      přechodu
      na vyšší verzi.

      >Lišit se mohou, ale pokud máte písemný posudek od
      >auditora, tak bych doporučila, abyste se jím řídili.
      >Protože auditor se vyjadřuje ke způsobu vedení a správnosti
      >Vašeho účetnictví, ne úředník z FÚ.
      >Jen pro zajímavost - jaký je názor auditora?
      >

      Neptali jsme se..:o)))...píšu dotaz,abych zjistil, jak se to dělá v praxi v jiných firmách...asi větších firmách...celá akce je zhruba v řádu miliónů a naše IT chce domluvit s dodavatelskou firmou takovou fakturaci, aby většina z toho skončila v režii jako školení...tak se ptám, protože nevím,jak se to řeší, když možnost Upgradu je již placena formou ročního udržovacího poplatku...vždy je lepší odpověď z praxe, když už třeba firma se stejným problémem prošla i finanční kontrolou...

    • 26. 8. 2011 9:27

      V. (neregistrovaný) 77.240.96.---

      Re: Maintenance - účtování
      Kontrolu jsem sice na toto neměla, ale pokud napíšete mail, pošlu Vám jednu metodiku, od které se podle mě budete moci odpíchnout.

    • 27. 3. 2013 9:38

      markéta s. (neregistrovaný) 188.175.8.---

      Re: Maintenance - účtování
      Mohla bych taky poprosit? Řešíme podobný problém s maintenance a upgrade drahého SW.. děkuji.
      markis@centrum.cz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).