Pracov.úraz-dlouh.PN-zpětné krác.dovol.

• (neregistrovaný)

5. 10. 2011 7:18

Dobrý den, jsem přímo zoufalá.
    Zaměstnanec měl PÚ v 09/10, s kterým se léčil do 05/11.Nic závažného, ale byl v PN, dr mu nezměnil diagnozu,zaměstnanec neustále chodil na vyšetření a rehabilitaci.
    Od zaměstnance jsem se nic nedozvěděla, lékař žádnou změnu neoznámil. Po ukončení PN jsem od zaměst. i lékaře vyžadovala vyhotovení posudku o bolestném.
    Dopadlo to tak, že jsme k 30.9.2011 zaměstnanec od nás odešel a teprve dnes mě přinesl od lékaře posudek o bolestném.
    Zde je uvedeno, že mu PÚ léčil jen 16 dní z celé prac.neschopnosti (z 9 měsíců). I když jsem lékaře kontaktovala, nikdy mně ani zaměstnanci neřekl,nenapsal, že ho neléčí na Pú.
    Teď vůbec nevím, co s tím. Samozřejmě jsem mu dovolenou nekrátila ani v r. 2010 ani v 2011. Poslední výplatu ještě nemám uzavřenou, budu moct chtít po zaměstnanci vrácení zpět částku za dovolenou, nebo jak?
    Poradíte mi někdo prosím.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 5. 10. 2011 8:12

az (neregistrovaný)

Re: Pracov.úraz-dlouh.PN-zpětné krác.dov
      Tak jsem se dostala k nějakému výsledku, ale nejsem si jistá s tím krácením.

2010: PN 76 prac.dní, takže nic nekrátím

2011: PN 110 dní a odpracoval 85 dní (od 6.6.- 30.9.2011, čerpal
      starou dovolenou)

krátím za PN o 1/12, a protože odpracoval více jak 60 dní do
      ukončení PN má nárok na celoroční dovolenou ,ale krácenou

20/12*9 = 15 dní nárok celorok
      - 20/12 - 1,5 dne (za dobu PN)
      =======================
      celkem 13,5 dnů za rok 2011

• 5. 10. 2011 8:37

RenataH (neregistrovaný)

Krácení máte správně. Po zaměstnanci nebudete chtít zpátky peníze, ale v poslední (této) výplatě mu zúčtujete místo 1,5 dne dovolené (předpokládám, že tu D čerpal v září) neplacené volno.Pokud ji čerpal již dříve, zúčtujete mu 1,5 dne přečerpané dovolené (tak se vám korunky vrátí zpátky) a opět za 1,5 neplacené volno.>

• 5. 10. 2011 8:54

az (neregistrovaný)