Re: vlastní svatba 1 pl.a 1 nepl.
Prosím rozlište termíny pracovní volno bez náhrady mzdy a neplacené volno
Pracovnice má nárok na 2 dny pracovního volna
Na vlastní svatbu 1 den + 1 další den
Z těchto 2 dnů má pracovnice nárok na proplacení náhrady mzdy jen za 1 den
U druhého dne nemá nárok na proplacení náhrady mzdy, ale podle mě se neodvádí zdravotní pojištění, protože se jedná o jinou důležitou osobní překážku v práci (volno bez náhrady mzdy) a ne o neplacené volno
děkuji moc všem.. za vysvětlení pojmů.. jak jsem už říkala.. jsem finanční účetní a ty mzdy jsem dostala jaksi k tomu, takže se to průběžně učím... hned si dělám poznámky do moudré knihy - Abeceda mzdové účetní:)) tam jsem to hledala a nenašla.. školení by bydlo:))
ale asi se nedozvím vše co může vzniknout...
např. teď řeším poprvé i pracovní úraz.. zvládla jsem záznam o úrazu zaslání do 5. následujícího měsíce na Pojišťovnu Kooperativa.. a teď řeším výplatu.. a výpočet k zaslání na pojiš´tovnu.... k dorovnání mzdy... uf... koukám na formuláře a jsem z toho zatím jelen:))
Blanka
:)) ono to nakonec nebylo tak strašné, ten záznam o úrazu, a je to tak inspektorát a ještě i jeho zdravotní pojišťovna.
Ale když jsem si našla na jejich stránkách kolik je tam příloh co se má vyplňovat, a já teď z toho mám rozlišit, co budu dál vyplňovt.. je to fakt sranda:(((( ale snad to už nějak zvládnu a nějaké peníze dostane zpět...
ještě jednou děkuji za vysvětlení pojmů:)) neplacené volno a volno bez náhrady mzdy...
to mi jaksi unikalo...
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
Výše záloh na nemocenské pojištění, které zaplatí OSVČ v roce 2026
Špehování konkurence za pár stovek: Jak najít jejich slabiny a vytěžit z toho maximum
Mzdové účetnictví v roce 2025 aneb krátké ohlédnutí končícím rokem
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti